Förskola/dagmamma i Vidja??
Nån som bor i Vidja som vet nåt om detta??Vi är på G att flytta dit men har inte hittat nåt om ifall det finns förskola eller dagmammor där..
puff puff
Puffar igen
Är uppvuxen i Vidja, det finns inga förskolor där, närmsta är väl typ Farsta.
Dagmamma vet jag ingenting om finns säkert någon privat där ute :)
Tack för svaret Hankii. En annan fråga? Finns det nån anslagstavla där ute? Tänkte det kanske kunde stå nåt där om dagmamma..?
Japp det finns det, vid alla brevlådor :)
Du får nog gå in på Huddinge och Stockholms kommuners hemsidor så ser du vilka förskolor/dagmammor som finns. Har dock för mig att det inte finns några förskolor där.
http://www.stockholm.se/ForskolaSkola/forskola/
http://www.huddinge.se/sv/utbildning-och-barnomsorg/forskola2/
Vad är det för skattetabell i vidja förresten..? För postadressen blir jag inte riktigt klok på. Är set farsta, Huddinge eller farsta Huddinge som det står Eniro när man söker..?
Vidja tillhör Huddinge kommun
Strax under 33% skatt är det i Huddinge innan jobbskatteavdraget. Det står Huddinge som postadress.
Välkommen till Vidja! Tyvärr finns det inga dagmammor här (skulle gärna velat vara en själv om vi bodde större men tyvärr )
Visst är Farsta närmast men det ska vara svårare att få har jag hört, många har barnen in Trångsund...
pm:ar dig!
Finns dagmamma efter sommarn har jag hört
Vidjas familjedaghem (dagmamma) har startat, finns mer info på huddinges hemsida! :)
...testar att skaka liv i denna gamla tråd igen! Håller precis på att leta efter förskolor i Vidja/Trångsund till vår lilla tös och hoppas såklart att någon har lite info att dela med sig av.
Har sett att det finns en dagmamma i Vidja nuförtiden. Verkar toppen, någon som har erfarenhet? PM:a mig gärna i så fall.
Vidare - det finns ju några dagis att välja på i Trångsund... Har bokat in besök hos några av dem men vore toppen om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter .
Tack och ha det gott!!
K
Jag vet inget om dagmamman i Vidja. Jag vill bara tipsa om friförskolor i Farsta strand. På Vätterosen och Magelungarna går många barn som bor i Vidja och Mellansjö.
Hej Catti,
Många tack för tipsen - det uppskattas!
Utmaningen är dock att Vidja tillhör Huddinge kommun och Farsta Strand tillhör Stockholms kommun. Det är därför långt ifrån självklart att vi skulle få en plats där, trots att det är geografiskt närmast. Närmaste kommunala förskolan för Vidja borna är således i Trångsund.
//Kejo
Jag vet. Därav att jag rekommenderade friförskolor som har egen kö.
Det finns fler fri-förskolor med egen kö än de jag nämnde i Farsta strand. Om du söker plats till augusti är du nog för sent ute. De flesta jag känner till har stått i kö nåt år. Men man kan ju alltid börja i Trångsund och sen byta. Det finns dagmammor i Mellansjö också.