• Anonym (Myt?)

Kunna påverka barnets kön- myt eller sanning?

Hej!

Jag är mor till en underbar pojke och vill ge honom ett syskon. Har en dröm om att få ett barn av varje kön (töntigt-jag vet!) Jag skulle SJÄLVKLART älska en till pojke oerhört mycket men fantiserar om att få en dotter.
    Har provat att ha sex några dagar för äl nu ett tag, utan att bli gravid. Tänkte höra med er där ute om ni tror/vet att det bara är en myt att man har större chans att få en flicka efter samlag några dagar innan äl, eller om det ligger sanning i det?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Kunna påverka barnets kön- myt eller sanning?
  • Anonym

Vi ville ha en tjej efter 3 pojkar så vi hade sex någon dag innan ÄL. Ingen sex eller annat innan detta. Helst ska mannen inte ha fått utlösning på ett par veckor.

Vad vi fick?

En tjej! 

• Anonym

Vår dotter blev till sex dagar innan Äl

• Anonym

Det är nog ingen myt. Flickspermierna överlever lite längre än pojkspermierna så om de får vänta på ägget så är chansen större att det blir en flicka. Men risken är ju också stor att du inte blir med barn alls. Det är ju dock ingen garanti för att få en flicka, att ha sex före ÄL.

Surt PH i underlivet på kvinnan ökar också chansen till flickor och det verkar vara lite mer tillförlitligt. I min familj är vi sura som citroner alla kvinnor. Jag har 4 systrar och 3 av dem (inklusive mig själv) har bara döttrar. Den fjärde har inga barn.

• Anonym (Myt?)
    Anonym skrev 2012-05-27 20:48:24 följande:
    Det är nog ingen myt. Flickspermierna överlever lite längre än pojkspermierna så om de får vänta på ägget så är chansen större att det blir en flicka. Men risken är ju också stor att du inte blir med barn alls. Det är ju dock ingen garanti för att få en flicka, att ha sex före ÄL.

Surt PH i underlivet på kvinnan ökar också chansen till flickor och det verkar vara lite mer tillförlitligt. I min familj är vi sura som citroner alla kvinnor. Jag har 4 systrar och 3 av dem (inklusive mig själv) har bara döttrar. Den fjärde har inga barn.

Tack för svar, alla tre. Hufr påverkar man sitt PH då och hur vet man om man är basisk?
  • Anonym
    Anonym (Myt?) skrev 2012-05-27 20:53:54 följande:
    Tack för svar, alla tre. Hufr påverkar man sitt PH då och hur vet man om man är basisk?
    Jag vet inte hur man påverkar, men vi är så sura att  flytningarna typ "bränner bort" färgen i trosorna,  och vi har det naturligt. Jag trodde länge att jag var ensam om det, men det visade sig att alla mina systrar har likadant

Och anledningen till att man i större utsträckning får flickor är för att flickspermierna klarar sur miljö bättre än pojkspermierna.
  • Musen

Man kan påverka sitt ph värde med mat och dryck. Jag och mannen levde på tranbärsjos när vi gjorde våra flickor :) när vi gjorde pojkarna köpte vi någon dryck från hälsokosten som gör att man blir basisk

• Anonym (Myt?)
    Musen skrev 2012-05-27 20:57:02 följande:
    Man kan påverka sitt ph värde med mat och dryck. Jag och mannen levde på tranbärsjos när vi gjorde våra flickor :) när vi gjorde pojkarna köpte vi någon dryck från hälsokosten som gör att man blir basisk

Aha! Får shoppa tranbär imorgon då! :) Ska försöka bli gravid i veckan, så vi får hoppas att det hinner börja verka... ;)
  • Anonym (Mille)

Tyvärr så kommer jag här nu och dödar myten.
    Jag och min kille hade sex på själva ägglossningsdagen (jag trodde till och med att det var för sent för att ägglossningsdagen hade egentligen redan varit), det måste ha varit "på håret" att jag ens blev gravid. Och enligt alla "sägner och myter" så borde vi ha fått en pojke baserat på allt jag läst om det. Men det blev en flicka "trots" allt. 

• Anonym (Mille)

Fast jag kanske är sur där nere jag med då som någon annan här över skrev var en anledning till att man får flickor. Det har jag faktiskt ingen uppfattning om...

• Anonym

Nej, tyvärr är det bara en myt. Det har gjorts vetenskapliga studier på om metoden fungerar, men det gjorde den inte. Men det skadar ju inte att prova.

Svar på tråden Kunna påverka barnets kön- myt eller sanning?