• auroura

Till viken ålder tycker du Ikeas serie Mammut passar??

Jag visade lite hastigt en bild för min dotter bord och stolar från Ikeas serie mammut, hon vart helt frälst och vill ha dom.....MEN nu tycker nog jag att hon är lite för stor för dom.

Ska i så fall köpa dom begagnade till ett bra pris så behöver visserligen inte lägga ut mycket pengar men ändå, tråkigt att kanske köpa något som hon sedan inte vill ha efter en kort tid.

Vad tror ni, någon som har barn på 6-år med dessa möbler???

• Svar på tråden Till viken ålder tycker du Ikeas serie Mammut passar??
  • auroura

Ingen som vet till vilken ålder?
    Måste ge svar snaras om jag vill köpa det eller ej......beslutsångest!!

• emilia11

Oj svårt jag tror inte hon växer ifrån den så tidigt. Hon han säkert ha den fram till tredje klass. Men som sagt det är bara en gissning. 

• anyXX

Jag skulle nog inte köpt det till en sexåring, mest för att sakerna är anpassade storleksmässigt till mindre barn. Skullevinte köpt det till min fyraårig o då är hon ändå rätt liten.

flicka 2008 & pojke 2010
  • auroura

Okej, vad bra att du tror att hon kan ha det så länge, kanske ska slå till och om det inte passar så kan jag ju alltid sälja det vidare ;)

• LeoNo4AleXo6

1-5 kanske.. Vi hade dem när barnen var mindre, nu är de 5 och 7 och för stora.

• auroura
    anyXX skrev 2012-05-27 21:25:26 följande:
    Jag skulle nog inte köpt det till en sexåring, mest för att sakerna är anpassade storleksmässigt till mindre barn. Skullevinte köpt det till min fyraårig o då är hon ändå rätt liten.
    Okej......hon sitter vid ett Ikea bord i sitt rum nu också, ett sådant i trä.....å detta kan väll inte vara mindre än det??
    Hon har även ett skrivbord på sitt rum som hon sitter och ritar vid, så detta bord blir mest använt då hon har kafferep med sina vänner ;)
  • anyXX
    auroura skrev 2012-05-27 21:32:41 följande:
    Okej......hon sitter vid ett Ikea bord i sitt rum nu också, ett sådant i trä.....å detta kan väll inte vara mindre än det?? Hon har även ett skrivbord på sitt rum som hon sitter och ritar vid, så detta bord blir mest använt då hon har kafferep med sina vänner ;)

Jag vet inte kollade på det när vi var på Ikea och jag tyckte det såg litet ut....
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Kina79

Vi har ett i lillans rum. Men det funkar kanon för de andra två att leka vid också.

Barnen är 8, 6 och 2. Ca 134, 110 och  86 cm långa.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
Svar på tråden Till viken ålder tycker du Ikeas serie Mammut passar??