• Mellanmjölkens land

Coola kläder för tjejer?

Vi har kört hårt på att köpa kläder som vi tycker är snygga till dottern, oavsett om de är "killkläder" eller "tjejkläder". Vi undviker marinblått och blekrosa eftersom hon inte passar de färgerna men utöver det tror jag hon har alla färger. Väldigt lite vitt eftersom det är så svårt att hålla rent.

När 100% gissar på att hon är en kille är det kanske ändå dags att börja fundera på lite mer feminina kläder

Så, ge mig tips nu! Coola kläder i lite mer feminina färger. Coola tryck, inte bara randiga unisexkläder. T-shirtar att ha i kombination med mer neutrala kläder är bra. Star Wars, roliga texter etc.

Hon har stl 80-86 beroende på plagg.

• Svar på tråden Coola kläder för tjejer?
  • Flickan och kråkan

Nu är jag den som håller mig borta från just tryck av typen star wars , men färgglatt till barn tycker jag att kameleont har, liksom småfolk och villervalla.

• Gryntroll

Vet inte vart du bor men vet att det finns en affär med 50-tals inspirerade barn och babykläder i Hornstull i Stockholm. Hur mycket coolt som helst i rocabillystil och inte bara klänningar och kjolar för tjejer, utan även skjortor, tröjor och jeans.

• aussibaby

Lipfish är ett märke som jag älskar. De har jätttefina, färgglada kläder med häftiga motiv som sticker ut bokstavligt talat. Kolla in deras hemsida lipfish.com så finns bilder och även en lista på återförsäljare.

• Zinara
    Gryntroll skrev 2012-05-28 06:17:20 följande:
    Vet inte vart du bor men vet att det finns en affär med 50-tals inspirerade barn och babykläder i Hornstull i Stockholm. Hur mycket coolt som helst i rocabillystil och inte bara klänningar och kjolar för tjejer, utan även skjortor, tröjor och jeans.
    Oj dit vill jag gå Vart i hornstull ligger den? Är dom dyra där?

Jag gillar att det syns att jag har tjejer men har oftast väldigt svårt när det blir för puttinuttigt. Gillar rockigare kläder. Mina barn har mycket kläder med hårdrockstryck, dödskallar m.m
  • Mellanmjölkens land
    Zinara skrev 2012-05-28 06:38:29 följande:
    Oj dit vill jag gå Vart i hornstull ligger den? Är dom dyra där?

Jag gillar att det syns att jag har tjejer men har oftast väldigt svårt när det blir för puttinuttigt. Gillar rockigare kläder. Mina barn har mycket kläder med hårdrockstryck, dödskallar m.m
    Samma här. Vi lyckades faktiskt få tag på en röd t-shirt med KISS-tryck men annars har det varit ont om sånt i lite mer feminina färger.
  • Gryntroll

Var tvungen att googla lite och affären heter Rockefella och ligger som jag nämnade på Hornsgatan (153).

• Riotflickan

MIni Rodini är ett märke som har egna affärer och som även säljs i anda butiker o på nätet. Google is your friend.

• Busbellan

Gillar du lite rockigare kläder så tycker jag absolut du ska kolla in rockefella, finns i många webshopar bara att googla

Mamma till Nora, August och Ella
  • Henkhe

Jag och min sambo driver en webbshop som heter Sagor & Ting och vi älskar coola barnkläder!
    Än så länge är sortimentet lite glest men vi jobbar för fullt med att utöka det.

Kolla gärna in www.sagorochting.se 

• Veritaslux

Jag plockar mycket godbitar ur de stora kedjornas kollektioner. Man får spana och plocka guldkornen. Zara har en del fint, mycket puttinutt till tjejer men man kan hitta godbitar där. Älskar deras jeanstajts (ser ut som jeans men är i mjuk trikå). Finns i olika tvättar och färger, 89 spänn!

Sedan älskar jag Minirodini när det gäller märkesplaggen. Har lyxat till det och precis köpt en tigertröja som är sååå fin. Fanns i klänning med samma mönster också. Pop har en del fint och så gillar jag Katvig, Småfolk och Molo. Märkesplagg fyndar jag mycket på rea och Tradera.  

När man har en tjej tycker jag det öppnar för så stora valmöjligheter. Tajts tycker jag är så fint (passar dottern bra som är ganska smal). Kan varieras med tröja, tunika eller klänning. Och klänningar är också bra om de är tilltagna i ärmläng/ärmlösa eftersom de blir mer en "tunika"  allt eftersom barnet växer.

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
Svar på tråden Coola kläder för tjejer?