• Svar på tråden Hur fäster man hårnålar?
  • Hillbilly

Dom använder man när man gör håruppsättningar. Man kan inte använda dem som hårspänne liksom.

• Coca cola light

Ja, så långt är jag med. Men hur får man dem att fastna? Ska man snurra dem på något särskilt sätt?

• Selaine
    Coca cola light skrev 2012-05-27 23:31:48 följande:
    Ja, så långt är jag med. Men hur får man dem att fastna? Ska man snurra dem på något särskilt sätt?
    Trycker in dem?
  • Nyfiken gul

du kan inte enbart använda dessa nålar - du måste ha av den andra sorten också som är stängd.

Dom här med mellanrum för du in rakt in i frisyren när den redan fästs med andra nålar - om du tex har hårslingor som måste få plats   så kan du ta slingan och fästa rakt in med denna nål.

Kan även användas om du har dekorationer till håret tex blommor, pärlor, band osv - bara trä på dekorationen och stick rakt in i frisyren.

Gör frisyren först - sen kör du finliret med nålarna med mellanrum på.      

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Coyote

Jag brukar böja in spetsarna lite lite, sen måste håret vara tuperat också vickar jag liksom in dem, lite upp och ner medan jag trycker in dem.

• Cornellia

Jag använder dom stora (ca 1 dm) för att göra själva frisyren, sen använder jag dom mindre för att forma och fästa slingor.

Jag samlar allt hår i en löst virad knut, och sen trycker jag in hårnålen lite rakt in i knuten, viker platt mot hårbottnen och trycker till, och sen gör man så runt hela knuten. Sen sprayar jag. Går åt ca10 hårnålar till mitt megatjocka hår. Dom små trycker jag bara rakt in där det behövs, fastnar bra i spryat hår.

• Selaine
    Cornellia skrev 2012-05-28 00:00:40 följande:
    Jag använder dom stora (ca 1 dm) för att göra själva frisyren, sen använder jag dom mindre för att forma och fästa slingor.

Jag samlar allt hår i en löst virad knut, och sen trycker jag in hårnålen lite rakt in i knuten, viker platt mot hårbottnen och trycker till, och sen gör man så runt hela knuten. Sen sprayar jag. Går åt ca10 hårnålar till mitt megatjocka hår. Dom små trycker jag bara rakt in där det behövs, fastnar bra i spryat hår.
    Hur ofta har du uppsättningar?
  • Cornellia
    Selaine skrev 2012-05-28 00:11:41 följande:
    Hur ofta har du uppsättningar?
    Nu för tiden - Aldrig (har en kort page)
    För nått år sedan - kanske två-tre gånger i månaden eller så.
  • Indianica

Tror "hemligheten" är spray om man har väldigt blankt och glatt hår som jag har! Testa det!

Svar på tråden Hur fäster man hårnålar?