• mor 3barn

Vad anser ni att det bör finnas i en kiosk på en bad strand?

Vad tycker ni att det borde finnas i en kiosk vid en badstrand?
    Vilka priser är rimliga? 

• Svar på tråden Vad anser ni att det bör finnas i en kiosk på en bad strand?
  • Tutilure

Dricka (vatten läsk, festis) glass, godis, gärna några mindre påsar chips (gott med salt i värme).
    Gärna några smörgåsar och kanske sallader om man blir hungrig.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • mor 3barn

Vilka priser är rimliga? Hitta denna på nätet vad tycker ni om den?

Te 10kr

Kaffe 10kr

Stor kaffe 15kr

Espresso 10kr

Dubbel Espresso 15kr

Festis 10kr

Läsk 33cl 12kr

Energi dryck 1L 20kr

Kaffe + Bulle/Godbit 15kr med stor kaffe 20kr

Läsk/Festis + Bulle/Godbit 15kr

Gobit 10kr

Bulle 10kr

Algrens bilar 10kr

Polkagrisar 10kr

Chips ostbollar 10kr
    Ost skink toast 40kr
    Blöjor 5kr st (Libero nr 5)
    Kniv gaffel tallrik plast 5kr per set

• mor 3barn

Vad tycker ni om att vissa glasskiosker på stranden höjer sina glasspriser ex pigellin 10kr i stället för 7kr magnum 25kr i stället för 20kr?

• PollyPolly

Jätte billiga och bra priser!  Det är sånt skraffs man har i botten av väskan. Tior och femmor ;)

Men det var ett väldigt stort utbud. Jag tycker att det räcker med Vatten, dricka, glass och varmkorv. Vill man äta något annat tar man med sig pickninck. Det är ju trots allt stranden :) 

• PollyPolly

Måste oxå dela med mig av egna erfarenheter. Har nämligen ägt en minilivs. Dock ej på stranden. Och i början tog vi oxå högre priser på glass och sånt. Det måste man för att gå runt. Så är det ett nystartat företag kanske man kan ha lite överseende. Dom kanske bara försöker betala sina räkningar?  Värt att tänka på när priserna är dyra. Och istället för att sucka över hur dyrt det är kan man se det som att man hjälper en ny företagare att komma på fötter. Så är det kanske billigare nästa sommar ;)

• Nyfiken gul
    PollyPolly skrev 2012-05-28 07:00:04 följande:
    Måste oxå dela med mig av egna erfarenheter. Har nämligen ägt en minilivs. Dock ej på stranden. Och i början tog vi oxå högre priser på glass och sånt. Det måste man för att gå runt. Så är det ett nystartat företag kanske man kan ha lite överseende. Dom kanske bara försöker betala sina räkningar?  Värt att tänka på när priserna är dyra. Och istället för att sucka över hur dyrt det är kan man se det som att man hjälper en ny företagare att komma på fötter. Så är det kanske billigare nästa sommar ;)

beror väl lite på också anser jag.

vissa priser är väl kanske höga redan från början och då kanske det räcker och så får man väl tänka lite på VAD det är som kan kosta lite mer.

40 spänn för en varm toast känns lite ockerpris för mig, två skivor formfranska i storlek 8 cm känns inte alls motiverat med det höga priset. Hur nystartad man än är betalar jag inte det för två brödskivor i ett papper när en korv med bröd kostar en tia.      

man får helt enkelt fundera på vart kunderna är beredda att lägga sina extra kronor nånstans.  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Binegar

Dricka, glass, någon godisbit, en fralla eller liknande. Det finns ju olika typer av kiosker. Den ena vi har här är mer som ett pyttelitet ICA med frysboxar, så där finns ju viss mat också att köpa.

Annars kan jag tycka det hade varit gött att kunna köpa plåster eller tamponger i en kiosk som ligger nära så man slipper köra iväg med bil eller kanske till och med husbil och hela cirkusen!

• Khaleesi

Dricka, glass, kaffe, fikabröd och sommarjobbande ungdomar som får tillfälle att tjäna lite pengar.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • PollyPolly
    Nyfiken gul skrev 2012-05-28 07:11:34 följande:

beror väl lite på också anser jag.

vissa priser är väl kanske höga redan från början och då kanske det räcker och så får man väl tänka lite på VAD det är som kan kosta lite mer.

40 spänn för en varm toast känns lite ockerpris för mig, två skivor formfranska i storlek 8 cm känns inte alls motiverat med det höga priset. Hur nystartad man än är betalar jag inte det för två brödskivor i ett papper när en korv med bröd kostar en tia.      

man får helt enkelt fundera på vart kunderna är beredda att lägga sina extra kronor nånstans.  

Kan hålla med om toasten faktiskt. Brydde mig inte så mycket om den eftersom jag tycker toast e så fruktansvärt äckligt :P
  • Anova
    mor 3barn skrev 2012-05-28 06:37:36 följande:
    Vilka priser är rimliga? Hitta denna på nätet vad tycker ni om den?

Te 10kr

Kaffe 10kr

Stor kaffe 15kr

Espresso 10kr

Dubbel Espresso 15kr

Festis 10kr

Läsk 33cl 12kr

Energi dryck 1L 20kr

Kaffe + Bulle/Godbit 15kr med stor kaffe 20kr

Läsk/Festis + Bulle/Godbit 15kr

Gobit 10kr

Bulle 10kr

Algrens bilar 10kr

Polkagrisar 10kr

Chips ostbollar 10kr
    Ost skink toast 40kr Blöjor 5kr st (Libero nr 5)
    Kniv gaffel tallrik plast 5kr per set

Väldigt billigt!
    Du ska utgå ifrån vad du betalar till din grossist, göra påslag så att du går med vinst. Du ska ju dels betala hyra, sociala avgifter, skatter mm, och dels din egen lön. Då går det inte att pressa priserna för mycket.
  • Anova
    mor 3barn skrev 2012-05-28 06:53:05 följande:
    Vad tycker ni om att vissa glasskiosker på stranden höjer sina glasspriser ex pigellin 10kr i stället för 7kr magnum 25kr i stället för 20kr?

Inget som stör mig egentligen, så länge det är utmärkt väl.
    Jobbar själv inom café och restaurang och sitter i styelsen för restaurangbolagt och vet hur tufft det är och hur viktigt det är att dra in pengar på rätt ställen och att spara på andra ställen.
  • Excentriskan

Slush, men inte för sockrigt söt. Läskande en het dag på stranden. (dock borde det nästan vara åldersgräns på det. gu vad klibbiga små barn (samt allt annat, gräs och till och med sanden blir när allt för små barn försöker sig på att äta just slush..

Varmkorv m bröd. 

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
Svar på tråden Vad anser ni att det bör finnas i en kiosk på en bad strand?