• mor 3barn

Vad är rimligt pris för kaffe / Gobit / Bulle på en strand?

Om ni går ut och badar och ser att en kiosk har ett erbjudande på ex 1st kaffe o 1st bulle eller gobit.
    Vad anser ni att ni är villiga att på att betala som kännes som ett rimligt och bra pris?
    (Kaffet är en vanlig 8OZ mugg)  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är rimligt pris för kaffe / Gobit / Bulle på en strand?
  • nattwi

jag tycker det skall vara 10 kr. Beror också vad det är för kaffe. vanligt bryggkaffe och ev. kanelbulle skulle jag inte betala mer än 10 kr för.

• Blöjor111111

25 kr för en kaffe och en godbit.

• Försöker

Är nog ganska avgörande var i landet man är, om det är en strand med mkt turister osv. Tycker alla angivna priser är ok. Hade det varit ett cafe i en större stad hade en kopp filterkaffe och en bulle kostar 40 kr.

• Regnig måndag

1 kr.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Tjohalia

Tyckte alla var rimliga priser. 10 :- kanske i underkant till och med. 25:- kan kanske kännas liite dyrt beroende på vad man får för pengarna.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • annca

En tia eller en tjuga, beroende på var man är...
    En tjuga känns ganska rimligt, eftersom man i de flesta fall slipper en massa skarmmelväxel då.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Anova

Mellan 30 och 40. Har inget emot att betala 20 för bara kaffe. Sen beror det på vad det är för slags "gobit". Vissa kostar en hel del i inköp, och då kan man inte ta hur lite som helt.
    Vi tog 20 för cupcakes på mitt jobb, de kostade 11 kr i inköp. Skulle vi sälja dem för 10-15 kr skulle vi gå med förlust för varje såld muffins.  

• cherrycupecake83

15kronor är lagom.

• chrissandra

20:-  För kaffe+ gobit.

Billigt och förmodligen väldigt lättsålt så mängden ger förtjänst. 

• Tealhawk

15:- och helst billigare, men antar att man ska betala serviceavgift också. Storpack dammsugare på ICA går på typ 40:-, så det blir ca 2:-/punschrulle. Kaffe kan ju inte gå på mer än 5:-/koppen heller.

Svar på tråden Vad är rimligt pris för kaffe / Gobit / Bulle på en strand?