Ok, då var mitt lite högre förstås, 0,36. Fick du något referensintervall? Det jag hittade på nätet (kommer inte ihåg var) så "skulle" värde vara högre än 0,4 för att inte räknas som lågt.
Sen ser jag att jag skrivit att min ålder är 30, ha ha ha, det var väl önsketänkande från min sida ;) Det ska stå 39 istället.... Nackspalten här var 1,9.
(Med förra barnet fick vi 1:5 i risk för krom.förändringar men då var nackspalten 4 mm. Då hade inte kub kommit till mitt landsting så något blodprov togs aldrig. Då gjorde vi fvp.)
Vi blev erbjudna fvp den här gången också men tackade nej eftersom jag från början bestämt mig att nackspalten var det viktigaste måttet (varför vet jag inte) och sen såg bebisen så pigg och normalstor ut. När vi väl tackat nej var det inte tal om något annat tex utökat rul eller liknande utan mest "tack och hejdå". Det är så olika beroende på landsting vad man erbjuds för undersökningar, lite som ett lotteri...
Hoppas du får tid snabbt och att du får hjälp, håller tummarna att allt ser bra ut trots det låga värdet.