• JuliaLy

Hur får man fina gravidbilder?

Jag är gravid med mitt första barn. Och nu har det börjat synas på mig att jag är gravid. Magen putar ut och folk har börjat kommentera och påpeka det! Jättehärligt tycker jag. Det är superkul att visa upp magen i tajtare tröjor.

Men det är inte kul när jag tar av mig tröjan...
    P.g.a av tidigare övervikt så har jag bristningar på mage, höfter och lår.
    Jag har även ett stort operationsärr (1,5 dm långt och 0,5-2 cm brett) som är placerat mitt på magen från naveln och uppåt. 

Så min fråga till alla som är lite fotokunniga:
    Hur tar man fina gravidbilder om man inte har en fin mage?? 

Det hade ju varit kul att ha någon gravidbild som är fin och inte en som man skäms när man tittar på den! 

• Svar på tråden Hur får man fina gravidbilder?
  • beccagranen

Kort med kläderna på , älskar fina bilder som midsommarbilder med krans på huvudet i härlig miljö med en vacker klänning =)

Sen kan man fotoredigera bort ärr och annat som man är missnöjd med, ofta kan man trolla bort det mesta med svart/vitt foto , eller ta fondation på magen? Googla runt och fånga upp insperation på bilder du tycker är fina.

• JuliaLy

beccagranen: Tack för tipset!
    Jag är dock ingen fotoredigerare alls (har försökt) så då får jag i så fall låta någon annan göra det.  

• beccagranen
    JuliaLy skrev 2012-05-28 08:49:29 följande:
    beccagranen: Tack för tipset!
    Jag är dock ingen fotoredigerare alls (har försökt) så då får jag i så fall låta någon annan göra det.  

HAr sätt här på FL att folk hjälper till, knåppt lite bilder och starta en tråd om förfrågan :)
  • HaBaNiTa

Vet att vissa brukar använda photoshop och snygga till dem kolla med någon vän eller släkting eller kanske fotobutik

• lyckligmama

jag är ganska duktig på att retuschera bort ärr och sådant, du får gärna höra av dig när du tagit dina bilder så ska jag se vad jag kan göra med dom (:

• lyckaokarlek

Man lyxar till det och bokar tid hos en duktig fotograf :) Helt klart värt pengarna, både för själva upplevelsen och minnena!

• jaghetersophia

alt1: acceptera kroppen som den är
    alt 2: köp covermark och sminka över magen - dte tar bort både bristningar och ärr
    alt 3 : photoshop 

• JuliaLy

Tack för alla tips Jag tror dock inte på att täcka över det stora ärret med foundation eller covermark då det ärret har utstående konturer. Men bristningarna kanske går

Svar på tråden Hur får man fina gravidbilder?