• Sofiemoss

Polygamiskt förhållande

Hej, vi är en familj som lever tillsammans i ett polygamiskt förhållande. Vår högsta dröm är att få gifta oss, och det känns speciellt viktigt för oss nu när vi väntar barn. 

Vi har startat en blogg där vi kommer att skriva om vår resa till altaret, följ oss här: http://flerskapet.wordpress.com/ 

• Svar på tråden Polygamiskt förhållande
  • En till mamma

Blev riktigt nyfiken, du får ta och beskriva mer om er i bloggen. kommer defenetivt att följa!

• Sofiemoss

Tack, vad kul! Skrattande Jaa, ska sätta mig ner och skriva lite blogginlägg snart.

• Sofiemoss

Oj, blev precis spärrad från Flashback... Känns inte så kul... Ert stöd här värmer verkligen, tack så jättemycket för positiva kommentarer!!

• Storkmamman

Hej Va intressant. Jag tycker d är väldigt tråkigt att mannen inte kan få gifta sig med flera utan Max 1 fru. Min man va gift 25 år och skilde sig från henne för att få va med mig. Resultatet är att hon är ledsen och arg. Börjar väl gå över men hon vill ju knappast att vi ska lyckas och ställer till det. Jag blir onödigt utanför för att vi ska få ro. Det blev ju dyrt också och 10 rätt missnöjda barn. Jaja d blir bättre.

• polyfamilj

Vi är tre personer som lever i ett polyförhållande. 2 män och 1 kvinna. Tillsammans har vi fem barn. Vi vill också gifta oss, alla tre. :)

Vi bloggar om detta på
    polyfamiljen.blogg.se

• dude41

Vad roligt att höra!

Jag är också en person som är för frihet och förstår inte den inlåsning som kristendomen och andra religioner har gett oss. Och som fortfarande lever kvar i lagstiftning år 2013. Det är helt vansinnigt. Det  finns två partier man kan rösta på idag för att få bort dessa inskränkta lagar. Piratpartiet givetvis och Centerpartiet förvånade för ett tag sedan med en hel del frihetsförslag. Det känns osäkert hur Centerpartiet egentligen står i den här frågan, vi får väl se framöver.

Oavsett så är det här med mera något som kommer mer och mer. Ju fler som vågar ta upp frågan desto bättre I många länder är det fortfarande förbjudet med homoäktenskap och det är inte så många år sedan det blev tillåtet i Sverige. I vissa länder är det ju dock tillåtet för en man att gifta sig med flera kvinnor, men inte tvärtom. Den vägen ska vi förstås inte gå.

Det  kommer förmodligen att ta flera decennier innan lagen ändras vad gäller äktenskap, men vi kan säga vad vi tycker nu och förhoppningsvis göra livet friare för våra barn och barnbarn.

Svar på tråden Polygamiskt förhållande