• Anonym (Klumpen)

Klumpig mens, vad kan det bero på?

Har nu haft mens i 8 dagar och alldeles nyss bara "rasade" det ut stora (och då menar jag verkligen stora) klumpar blod. Vad sjutton kan det bero på? Blir lite orolig....

Är 37 år och har två kids sedan tidigare. Jag är inte gravid, men tog ut min hormonspiral för två veckor sedan.

Borde jag uppsöka läkare? Känner mig lite skakig nu....

• Svar på tråden Klumpig mens, vad kan det bero på?
  • Anonym

Cystor? Mensen kan väl bli lite knepig när man precis slutat med hormonspiral har jag för mig? 

• Anonym (Klumpen)

men alltså, det kommer ju hur mycket som helst ju.
    Det var ungefär som att bajsa på sig....riktigt läbbigt (sorry om det låter äckligt, men så var det)
    Kan det vara något farligt? Börjar bli lite orolig

• Lillafrökenfräken

Rent spontant säger jag att det är slemhinnor som kommer ut. Har så själv ibland och man känner hur de åker ner genom kanalen.

• Anonym (Klumpen)

Hur skyddar du dig mot det då? Hade jag inte stått precis utanför toaletten på jobbet så hade jag nog blodat ner hela mig skulle jag tro.
    Jag har varit med om klumpar i mensen tidigare, men det här var helt sjukt. Det plumsade ner ordentligt i toan och jag fick spola två gånger för att det skulle försvinna. Jätteläbbigt!

• Anonym (mensmonstret)

Jag har väldigt kraftig mens och får ofta klumpar (koagel). Det är inte ovanligt att det blir så när man blöder mycket, det är levrat blod och inget farligt. Jag tycker dock att du ska kolla upp varför du blöder så mycket. Det behöver absolut inte vara något fel, men kan vara bra att kolla. Ring en gynekolog och be om en undersökning.

• GullpuckotMe

Jag skulle ringa 1177 och rådfråga!

• Anonym (Klumpen)

Kanske ska ringa och kolla, för det slutar inte plumsa klumpar.
    Nu "forsade" typ tampongen ut av sig självt (och det var max storlek på tampongen)
    Man blir ju helt handikappad av detta Hoppas det bara är den här gången det händer eftersom jag precis tagit ut spiralen. Fy, det här är verkligen både jobbigt och läskigt

• Lillafrökenfräken
    Anonym (Klumpen) skrev 2012-05-28 16:13:23 följande:
    Hur skyddar du dig mot det då? Hade jag inte stått precis utanför toaletten på jobbet så hade jag nog blodat ner hela mig skulle jag tro. Jag har varit med om klumpar i mensen tidigare, men det här var helt sjukt. Det plumsade ner ordentligt i toan och jag fick spola två gånger för att det skulle försvinna. Jätteläbbigt!

Bindor. Nattbindor när det var som värst.
  • Primmeling

Kolla upp det. Jag har ofta småklumpar och större Efter förlossningen men inte alls i de mängder du beskriver. Om inte annat lär du snart få järnbrist

Svar på tråden Klumpig mens, vad kan det bero på?