Bebis förkyld med feber.
Hej!
Vi är en familj med tre barn varav en bebis på 8 månader. I veckan ska vi åka till Turkiet på en väldigt behövd och efterlängtad semester. Förra söndagen fick bebisen feber och blev förkyld. Hon har sedan dess mått ganska bra fast varit förkyld med snuva och hosta. Igår och idag har hon fått 38 graders feber.
Jag har varit i kontakt med sjukvården och fått en tid till i morgon då de ska kolla hennes öron och lungor så att det inte är lunginflammation eller öroninflammation. I så fall stannar vi givetvis hemma.
Men om det "bara" är en virusinfektion..... Hur ska man tänka då? Hon får ingen medicin nu och är ganska pigg här hemma. Äter inte så bra "riktig mat" men ammar ordentligt under dagar och nätter. Jag jämför det med att barn ofta går tillbaka till välling när de inte mår så bra.
Vi vill väldigt gärna åka. Vi har inte varit iväg på en semester utomlands på flera år då vi byggt hus och ägnat mycket tid och pengar till trädgård, altan, huset och allt annat som krävs vid ett nybygge. Båda vi vuxna och barnen behöver denna resa. MEN vi vill inte riskera något så klart.
Hur har ni andra gjort? Hur ska man tänka? Någon som har erfarenhet av Alanya och dess läkarvård om det skulle behövas?
Jag behöver inga pekpinnar. Jag är inte korkad. Har redan varit i kontakt med resesbolaget och kollat hur man avbeställer resan och har som sagt läkartid i morgon. Jag är däremot intresserad av erfarenheter, både positiva och negativa.