Är detta en seriös modellagentur eller försöker de bara lura mig på pengar?
Först och främst vill jag säga att jag är anonym då jag har släkt och vänner på FL som inte känner till detta och jag vill inte att de ska veta heller innan jag ha bestämt mig för hur jag ska göra.
Min man har länge tjatat på min om att jag ska försöka på modelljobbet men jag har inte alls tyckt att jag ser ut som en modell. Men efter mycket tjat så skickade jag in lite bilder på mig själv till en modellagentur i närheten där jag bor. Till min stora förvåning hörde de av sig och ville att jag skulle komma på en "testfotografering" hos en "välkänd" fotograf. Detta kostar 3600kr men efter fotograferingen är det inte garanterat att jag får jobba som modell hos agenturen.
Alltså kan jag betala 3600kr för en fotografering för att sedan inte f något jobb hos de. Låter detta konstigt eller är det så det brukar gå till hos alla modellagenturer?? Har ingen tidigare erfarenhet av modelljobb så jag vill vara säker på att jag inte blir lurad.
Snälla någon som vet något om detta som kan hjälpa mig? Hur vet man att de är seriösa??