• Anonym (sexy mama)

amningsbh -halterneck eller strapless?

ja, finns det ens?
    har några från HM och lindex som är OK vad gäller bekvämlighet, men om man vill framhva sig lite mer då? Skäms

• Svar på tråden amningsbh -halterneck eller strapless?
  • Anonym (sexy mama)

tack för tips (rolig sida!) men inga halterneck/strapless tyvärr

• Litenåfin

Jag köpte en med bra passform, klippte av banden och köpte lösa bh band på Lindex. Det blev typ hällor kvar på bhn där jag kunde haka i dom :) då kunde jag ha utan band, halterneck eller kors i ryggen. Har aldrig haft så snygga bröst som när jag ammade! Klart jag ville framhäva! ;)

• Anonym (sexy mama)
    Litenåfin skrev 2012-05-28 16:28:07 följande:
    Jag köpte en med bra passform, klippte av banden och köpte lösa bh band på Lindex. Det blev typ hällor kvar på bhn där jag kunde haka i dom :) då kunde jag ha utan band, halterneck eller kors i ryggen. Har aldrig haft så snygga bröst som när jag ammade! Klart jag ville framhäva! ;)
    haha, jag som har tummen mitt i handen! kanske kan be mamma...
  • Anonym

haha själv så hade man en sportbh på sig... jag kunna inte ha nå annat med mina meloner :P

dessutom lära jag ha en av dotterns blöjor som "mjölkbinda" annars vart man ju pissblöt på en kvart :P  

• Anonym

Men måste du verkligen ha en amningsBH om du vill ha halterneck eller strapless? Då är det väl bara att dra ner/isär den när du ska amma? Att man väljer en amningsBH annars är väl för att det är krångligt att ta ut bröstet i vanliga BH.

• doriah

Om du har en bh utan axelband är det väl inga problem - då är det ju bara att dra ned den lite när du ska amma.

Elsa, Lovis och Ines mamma
Svar på tråden amningsbh -halterneck eller strapless?