• Vissla

Göra om tygskor

Jag har, eller min 11 åriga dotter har, ett par skitfula röda tygskor med fastsytt pippi långstrump märke på.
    Hon har fått dessa skor av en vänlig själ som tyckte att det var synd att kasta så fina skor..
    Så nu när vi har dessa skor liggandes här tänkte jag att det skulle ju vara kul att personlifiera skorna lite. Men min fantasi är kass så jag tänkte att nån här kanske har nå bra tips på hur man kan göra om skor, eller länk till en bra sida eller nåt, här är grunden. Så vad tror ni? Går det att fixa nåt snyggt?    
  • Svar på tråden Göra om tygskor
  • Khaleesi

Byt skosnören, köp pennor med tygfärg och måla/skriv något personligt på dem.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Vissla
    Khaleesi skrev 2012-05-28 15:38:10 följande:
    Byt skosnören, köp pennor med tygfärg och måla/skriv något personligt på dem.
    Tror du det går att rita/skriva på dom då? Med tanke på den röda färgen känns det som att det kan bli svårt, skosnörena ska iaf bytas till vita, så ska jag försöka putsa upp dom vita tårna på nåt sätt så dom blir vitare och pippi märket ska helt klart bort.
  • Khaleesi

Det är ju tygskor - klart att det går att rita på dem! Vill man bara ha i svart så kan man ju använda någon gammal märkpenna om du har kvar någon från dagistiden, eller så kan du gå in på Panduro och kolla deras utbud av textilfärger.

Hur vill elvaåringen att de ska se ut?

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Vissla
    Khaleesi skrev 2012-05-28 15:41:49 följande:

Det är ju tygskor - klart att det går att rita på dem! Vill man bara ha i svart så kan man ju använda någon gammal märkpenna om du har kvar någon från dagistiden, eller så kan du gå in på Panduro och kolla deras utbud av textilfärger.

Hur vill elvaåringen att de ska se ut?

blir svårt att rita med ljusare färger tänkte jag vilket begränsar lite vad man kan rita. Funderar lite på att göra dom hesvarta, men det är ungefär lika tråkigt som helröda :/
    Hon har lika dålig fantasi som jag har, hon vill att dom ska se "tuffa" ut 
  • Vissla
    Khaleesi skrev 2012-05-28 15:54:40 följande:
    Glitterpennor är ju täckande, men frågan är om inte rött och svart är tuffare än rött och ljust?

Bildgoogla  "Converse punk" så får du upp en hel del förslag på hur tygskor kan se ut.

Panduros textilpennor:

www.pandurohobby.se/Katalog/20-Mala-Rita/2040...

Textil pennor har vi hemma redan. Frågan är bara om jag kan rita nåt snyggt, lättare kanske att göra dom enfärgat svart eller bleka dom med klorin o kanske sy/limma på nånting
  • Vissla

Såg att pippi skorna var mycket fulare än de jag la ut bild på först...

Här är iaf en före och efter bild på de omgjorda skorna 

Svar på tråden Göra om tygskor