• peppis1

halva tiden, men så liten.. (bild med)

Hej! jag är har gått exakt halva tiden av min graviditet nu och känner skrutten där inne varje dag!
    Var hos barnmorskan idag och hon sa att allt ser kanon bra ut, mina värden är bättre än när jag kom in första gången, jag har gått upp  5 kg och det är tydligen som man ska... men jag är så frustrerad över att jag är så liten (tycker jag iallafall) jag kan bli riktigt grinig och ledsen vissa dagar och vill att det ska synas mer, min familj frågar ständigt om jag äter ordentligt för jag är ju så liten! så nu behöver jag en åsikt av dom som är eller har varit nyligen gravid (första barnet bär jag)  hur hade ni de?

• Svar på tråden halva tiden, men så liten.. (bild med)
  • Sweet life

Min mage är liten och folk tror inte att jag snart ska föda.. Däremot så är SF-kurvan perfekt! Du kanske bär mycket av din livmoder i bukhålan precis som jag och då syns den mindre utanpå! Strunta i alla kommentarer. Du kommer vara trött och less på magen ändå när du är nära BF... Jag börjar toktröttna för den baaaaara är i vägen!!!

• viseversa

Tycker inte din mage är så liten. ser ut som en normal mage för den veckan. Sen får du ju tänka på att det är VÄLDIGT olika. och sen kan du be din familj HÅLLA KÄFTEN i fortsättningen då dom sårar dig!

• peppis1

Va bra! :) jo familjen ska ju prompt säga va dom tyck o tänk, menmen får väl bara strunta i de :)  ja får hoppas på de :)

• TheFamily

Tycker också det ser helt normalt ut. Har sett många som är bra mycket mindre än dig OCH längre gångna.
    Helt plötsligt säger det poooooff och så är magen i vägen istället ;).
    Grattis!

• peppis1

Va skönt att höra, mina kompisar tycker jag är knäpp i skallen som vill att den här stora kulan ska komma! men tror jag tänker att det kan bli lite mer verkligt för sambon också när de syns mer ;P

• Bebis2010

Tyckte den var stor (missförstå mig inte nu, inget negativt) för att vara första barnet och bara halvgånget. Men då jämför jag med mig själv :)
    När jag väntade första barnet syntes det inte förren det var ca  2 månader kvar..
    Alla magar är olika och allt är helt normalt :)  

• mlane

Jag är i v. 17+4 med första barnet och magen är pytteliten. Den syns knappt! Så jämfört med mig är du väldigt stor :)

Svar på tråden halva tiden, men så liten.. (bild med)