• mikipiki

Vad tycker du om överraskningar?

Antingen så hatar man dom eller så älskar man dom!

Vad tycker du och varför? Glad

Jag är bara allmänt nyfiken...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om överraskningar?
  • La Lola

Ogillar de oftast.
    Jag vill ha koll på vad som händer o sker.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Snöbollskrig

Vem blir inte gald av en blomma eller frukost på sängen någon gång Skrattande

• viseversa

Oj beror helt på vad för överraskning det är. Hade INTE uppskattat en stor överraskningsfest. Jag vill vara förberedd på vad som ska hända när det gäller stora saker. Men en spontanpresent är alltid trevligt=). Lite guld och ädelstenar tack!!

• Anova

Jag hatar överraskningar, oavsett vad det är, även om det är något positivt.

• Excentriskan

Ogillar oväntat besök.. Eller stora överraskningar som man kanske inte gillar men tvingas se glad ut över. Men små saker som exempelvis när min syster hängde en blombukett på min ytterdörr vid en alla hjärtans dag (har ingen respektive) så var det ju en glad överraskning (och lite rörande).

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Coruscant

Små trevliga överraskningar i vardagen är väl hyfsat kul. Men jag ogillar att pengar slösas på snittblommor och tar hellre än promenad i naturen Och större överraskningar ogillar jag skarpt - typ oväntat besök eller stor fest. Jag vill ha min trygghet i vetskapen om vad som händer - jag vill inte alltid styra men vara delaktig.

• tjej87

Jag älskar de flesta överraskningar :D Dessutom är det bra om min sambo får göra en överraskning åt mig för då får jag träna på att släppa kontrollen och får istället lita på att han vet vart vi ska, när vi ska dit osv (nått som han inte alltid har så bra koll på enligt mig)...

• Ajkje

Det beror på vad det är. En rolig överraskning är välkommen men en snöboll i nacken är det inte.

• tahira

Överlag tycker jag inte om det. Jag mår dåligt av att inte veta vad som skall hända och när saker förändras kan jag få ångest.

Men jag menar, jag är ju inte den som bryter ihop totalt om det visar sig att min man tagit ledigt från jobbet, fixat så sonen fått ledigt från skolan, packat några väskor och bokat en veckas semester i solen  

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira
    tahira skrev 2012-05-28 18:15:06 följande:
    Överlag tycker jag inte om det. Jag mår dåligt av att inte veta vad som skall hända och när saker förändras kan jag få ångest.

Men jag menar, jag är ju inte den som bryter ihop totalt om det visar sig att min man tagit ledigt från jobbet, fixat så sonen fått ledigt från skolan, packat några väskor och bokat en veckas semester i solen  
    För oss alla alltså
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • EnSagaBlirSann

Min dröm är att min man ska väcka mig på morgonen, sätta mig i bilen, köra till flygplatsen, ta mig ombord och där får jag veta att vi ska till Bora Bora!
    ALLA resor är välkomna som överraskning för mig.

Om en gigantisk diamantring skulle bi framplockad under en trevlig middag hade jag inte heller blivit särskilt sur. 

• Mrs Green

Det beror på vad det är, men oftast föredrar jag att få bli lite förberedd på vad som ska hända.

• Khaleesi

Det beror lite på. Egentligen ogillar jag att få mina cirklar rubbade, men det vet min man, så han planerar sina överraskningar utifrån det, och tänker till. Så numera gillar jag dem faktiskt mer än förr - om man avser positiva överraskningar, förstås. (Tråkiga överraskningar hatar väl alla, eller?)

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • mliten

Älskar överraskningar! (Förutsätter att det är en trevlig överraskning då) Dock så blir jag aldrig överraskad av min sambo
    Men jag fixar överraskningar till honom titt som tätt -och det är nästan lika roligt.

Den enda ändan!
Svar på tråden Vad tycker du om överraskningar?