• Anonym

Hjälp!!! gravid i vecka 25... är bebisen påväg ut?

jag har precis gått in i vecka 25 och känner oftast sparkar och buffar i navelhöjd. Senast imorse kunde jag se hur hela magen rörde sig då barnet bökade runt. Men nu ikväll så har det känts så konstigt, det sparkar långt långt ner... under troslinningen, ungefär där könshåret brukar sluta. Det är riktigt obehagligt och gör nästan ont... När jag hukar mig ner eller drar upp benen så gör det också väldigt ont och känns som något tar i.

ska till bm imorgon... men vad kan detta vara? borde jag åka till akuten?? :( orolig förstföderska.....

• Svar på tråden Hjälp!!! gravid i vecka 25... är bebisen påväg ut?
  • Nordanvinden08

Det beror ju på hur bebisen ligger. Min sparkar och boxas oxå låååångt ner för att sen sparka mer högre upp. Så du behöver nog inte vara orolig, låter vanligt tycker jag:)

• Anonym

Tja, barnet har väl vänt sig runt (då rör sig hela magen), och sparka kan de göra åt alla möjliga håll. Jag tyckte det var synnerligen otrevligt när min bebis i magen (är född sedan ett bra tag tillbaka) tog spjärn med huvudet nedåt, och låg och sparkade/tryckte uppåt revbenen. Höll på med det under en hel bröllopsfest...

• cloudberry79

Åt vilket håll bebisen sparkar säger inget, men får du jättemycket sammandragningar eller om vattnet går ska du såklart ringa förlossningen (inte akuten).

Sur, grinig och på smällen.
  • FLovesA

Kan tänka mig att bebisen har ganska mycket utrymme så den kan ju flytta runt sig ganska ordentligt i magen och vara både högt och lågt. Är du ändå orolig så ring mvc eller förlossning eller typ 1177, så får du nog ett vettigare svar än jag har gett dig=)

• lotten77

Har två barn som båda legat i säte och då har sparkarna känts så. Det gör jävligt ont och kan "isa" i hela jäkla bäckenbenet.

• Anonym

Tack för era svar, känner mig genast lite lugnare... antar att det inte är så vanligt att bebisen ramlar ur :)
    Men om det blir värre ringer jag sjukvårdsupplysningen annar är det bm som gäller imorgon..

Tusen tack alla!

• cloudberry79
    Anonym skrev 2012-05-28 18:11:32 följande:
    Tack för era svar, känner mig genast lite lugnare... antar att det inte är så vanligt att bebisen ramlar ur :)
    Men om det blir värre ringer jag sjukvårdsupplysningen annar är det bm som gäller imorgon..

Tusen tack alla!
    Den ramlar inte ut, jag lovar En förlossning i den veckan kan du verkligen inte missa, det gör lika ont att öppna sig i vecka 25 som i vecka 40.
    Sur, grinig och på smällen.
  • Anonym (hm)

men hallå.. du ska ju ha värkar, sammandragningar lr vattenavgång för att föda....

bebisen har säkerligen vänta sig så den har huvudet upp och fötterna ner...

jag brukade kunna känna att de skraffsade lååångt ner med händerna.. det nästan kittlades!;))) 

Svar på tråden Hjälp!!! gravid i vecka 25... är bebisen påväg ut?