• MiaP79

Tror du fortfarande på myter kring kön?

Nu är jag nyfiken eftersom många fortfarande tror att man kan veta könet pga hur man mår, magen ser ut, foglossning osv
    Så jag måste ställa frågan om du fortfarande tror på myterna kring könet på bebisen

Förstår att det är roligt att spekulera kring det, men TROR du på det? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du fortfarande på myter kring kön?
  • Pippilångstrump

Jag tror det kan finnas sanningar i det, men jag tror bara det är i jämförelse med samma mamma/person som är gravid. Alltså om du har en pojk och en flicka och väntar tredje barnet, då tror jag man kan ha en chans att känna att jag mådde lika illa som då, jag har samma mage som då. Etc.

Jag tror det ligger saker bakom myterna, det gör ofta det, även bakom fördomar. 

• Ellieott

Jag tror inte alls på sådana myter.

Om jag hade fått en pojke kanske jag hade varit mer osäker. Jag trodde absolut inte på sådant när jag blev gravid, men sen pekade "allt" på att det var en pojke. ALLA trodde det, och många var "säkra". Men ut kom en flicka (vilket också ul visade) .

ellieott @ instagram
  • Ellieott
    Pippilångstrump skrev 2012-05-28 20:25:14 följande:
    Jag tror det kan finnas sanningar i det, men jag tror bara det är i jämförelse med samma mamma/person som är gravid. Alltså om du har en pojk och en flicka och väntar tredje barnet, då tror jag man kan ha en chans att känna att jag mådde lika illa som då, jag har samma mage som då. Etc.

Jag tror det ligger saker bakom myterna, det gör ofta det, även bakom fördomar. 
    Det låter mer rimligt, men jag tror inte att könet på barnet påverkar det heller. Jag tror det kan vara olika vid olika graviditeter, men att könet på barnet inte påverkar. Men det kan ju lätt verka som det om de olika graviditeterna skiljer sig mkt åt och det faller sig så att man råkar ha olika kön på bebisarna de gångerna...

Jag har hört många berättelser om hur olika det var när någon väntade pojke/flicka. Men också olika med samma kön....
  • MiaP79

Ska kanske säga att jag inte heller tror på det.
    Mina första två graviditeter var exakt likadana, först fick jag en flicka och sen en pojke. Tredje och fjärde grav är änsålänge exakt lika, med illamående denna gång, först en pojke och nu en flicka i magen. 

• silvergirl

Jag gör det pga hur mina egna grav sett ut. Med min son som var frsta barnet fick jag dubbelt så tjockt och blankt hår, fina naglar och fin lyster i hyn. Alla påpekade skillnaden. Med min dotter blev mitt hår stripigare och mer livlöst än innan, och jag såg helt glåmig ut. Sedan fick jag höra att dottern stjäl mammans skönhet. Utan att reflektera över just den skillanden så mycket så visste jag säkert könet själv båda gångerna, utan att ha kollat. Sånt där med ringar och så tror jag inte alls på dock

• La Lola

Nä, sånt har jag aldrig trott på.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Themis

Verkligen inte.

Men vems jobb är det att göra ditt liv lyckligt då?
  • Ragnar

Nej, jag tror inte på det. Bland annat på grund av att det inte stämde alls på mina graviditeter.

• Lady Blue

Nej, tror inte och har aldrig gjort det heller. Alla graviditeter är olika oavsett kön. 

• Blgebo

För mig har det stämt, men jag tror inte på myterna ändå  

• JJ

Tror inte på det, men tycker det är roligt att sitta och fundera på. Gravid med andra barnet nu och ingen av grav har vi tagit reda på kön så på så sätt tycker jag det är lite roligt att se om jag kan få någon hint om vad det är :)

Svar på tråden Tror du fortfarande på myter kring kön?