Lergigan comp eller Primperan mot illamående???
De vill inte träffas mig, dr vill lägga in mig med dropp, jag kanske ska tillägga att jag inte kräks, bara mår illa, men kan hantera det med primperan. Inte har jag så mycket primperan hemma heller. jag berättade för ssk att det tänkte jag inte och att så dålig är jag inte, men jag vill ha mer primperan alternativt lergigan comp.
Så ssk ringer tillbaka och berättar att dr blev arg på henne, hade först sagt att om pat. inte vill läggas in så får hon skylla sig själv. Men sedan skulle han skriva ut lergigan (comp) trotts allt.
Nu är frågan, vilket är bäst? Fortsätta med primperan eller testa lergigan? lergigan är ju lugnande och hur påverkar detta kroppen? Får man biverkningar av det? Svårt att sluta med? Kan man må illa av dem?
Hade ju gärna sett att jag hade fått en dr tid så jag skulle kunna diskutera detta med honom. Dessutom tror jag en del av det beror på magkatarr. Och kanske är det bättre att lägga till omeprazol eller zantac. Zantac har jag lagt till själv just nu.
Jag skulle uppskatta om någon har någon kännedom i dessa frågor och kan komma med lite synvinklar. Primperan eller lergigan, det är frågan.