• Anonym (Orolig mamma)

    Min bebis spänner sig, böjer sig bakåt..

    Precis som rubriken lyder så undrar jag varför min bebis på två månader böjer sig bakåt? Han har liksom alltid gjort så. Människor som håller honom reagerar men jag har aldrig tänkt på det. Inte bara när han är ledsen, utan när han sover drar han upp benen och böjer sig bakåt, som en båge med hela ryggen. Eller bara huvudet. Vilket som. Han verkar inte lida av detta utan gör det bara av ren vana verkar det som. Han har inget problem att sova utan att böja sig såhär, eller att ha huvudet nedåt. Men oftast när man håller honom upprätt så böjer han sig bakåt, inte avslappnad. Och sitter jag upp och lägger honom mage mot mage så böjer han bak huvudet och ryggen så gott det går. Trodde bara han var jättestark i nacken men nu börjar jag vara orolig när jag läser om det..

    När jag lägger honom på mage så vill han oftast ha ansiktet nedåt. Inte åt sidorna, och han verkar inte förstå att han inte kan andas utan gnuggar ansiktet och försöker "borra" sig nedåt. Vad kan detta bero på? Vill gärna ha svar..  

Svar på tråden Min bebis spänner sig, böjer sig bakåt..