• EightySix

Vårfest ca 40 pers! Behöver en smarrig enkel kaka att baka o bjuda på =)

På torsdag ska vi ha personalfest och då ska jag baka 2 kakor att bjuda på.
    Behöver tips vad jag kan göra. De kan ju gärna se lite fina ut också och gärna ganska enkla =) och såklart smarriga =)

Brukar göra sockerkaka med vaniljsmak som blir så fruktansvärt god, dock är den inte så FIN när den serveras =)

• Svar på tråden Vårfest ca 40 pers! Behöver en smarrig enkel kaka att baka o bjuda på =)
  • eulalian

Går ju att göra morotskakan som muffins och garnera dom fint :)

• m0desty

Rabarberpaj! Smulpaj är jätteenkelt att göra i stor sats och går att grädda i långpanna. Dessutom är rabarbern extra god i början av sommaren. Det blir godast med lite hackade nötter i degen, men gör en paj utan för nötallergikerna. Vaniljsås går också enkelt att göra mycket av. 

• flugsvamp

Jappkaka! En chokladkaka med enkla ingredienser som tar en.kvart i.ugnen B-)B-)

• EightySix
    flugsvamp skrev 2012-05-29 11:25:30 följande:
    Jappkaka! En chokladkaka med enkla ingredienser som tar en.kvart i.ugnen B-)B-)
    Åh, det där lät gott!
    Har du receptet?
  • flugsvamp

Absolut! Men en liten varning, de är beroendeframkallande =P Det här receptet blir ca 25 st 4x5 cm bitar, så du kanske ska dubbla det.

4ägg
    6dl socker
    6dl vetemjöl
    4 msk kakao
    2 tsk vaniljsocker
    1 nypa salt
    200g smält smör

1 kaka blockchoklad (jag använde marabou mjölkchoklad)

Vispa ägg och socker poröst.
    Blanda de torra ingred. o rör ner växelvis med det smält smöret.
    Lägg bakplåtspapper på en plåt (2 plåtar om du dubblar receptet). Bred ut smeten till en ca 2 cm tjock fyrkant o grädda i 175 grader i mitten/nedre delen av ugnen ca 15 minuter.

Bred över 1 kaka smält choklad, Låt stelna. Skär i bitar

• Ann Lee
    flugsvamp skrev 2012-05-29 20:21:42 följande:
    Absolut! Men en liten varning, de är beroendeframkallande =P Det här receptet blir ca 25 st 4x5 cm bitar, så du kanske ska dubbla det.

4ägg
    6dl socker
    6dl vetemjöl
    4 msk kakao
    2 tsk vaniljsocker
    1 nypa salt
    200g smält smör

1 kaka blockchoklad (jag använde marabou mjölkchoklad)

Vispa ägg och socker poröst.
    Blanda de torra ingred. o rör ner växelvis med det smält smöret.
    Lägg bakplåtspapper på en plåt (2 plåtar om du dubblar receptet). Bred ut smeten till en ca 2 cm tjock fyrkant o grädda i 175 grader i mitten/nedre delen av ugnen ca 15 minuter.

Bred över 1 kaka smält choklad, Låt stelna. Skär i bitar
    Stor svart ugnsplåt eller? Till en enkel sats eller?
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden Vårfest ca 40 pers! Behöver en smarrig enkel kaka att baka o bjuda på =)