• Anonym

Angående Akassa ?

Om man har haft akassa i ett år och sedan lämnar arbetsförmedlingen för att man jobbar som timvikarie. Har gjort det i tio månader kan man då få nya akassepengar för att täcka dagar som man inte får något jobb. Eller hur lång tid ska det ha gått innan man får nya akassepengar?

Väldigt tacksam för svar. 

• Svar på tråden Angående Akassa ?
  • Anonym (frågor)
    Hade du slut dagar då du avanmälde dig? Hur många timmar/månad har du jobbat
  • Anonym (frågor)

Glömde en

Vilken kassa tillhör du?
  • Anonym

Det står på din a-kassas hemsida.....

• Anonym
    Anonym (frågor) skrev 2012-05-29 11:19:07 följande:
    Hade du slut dagar då du avanmälde dig? Hur många timmar/månad har du jobbat

Jag hade akassa i ett år alltså inga dagar kvar för man har väl bara det i ett år. Sedan fick jag detta timvikarie jobb och trivs väldigt bra. Jag har jobbat tio månader så gott som heltid varje dag, men nu blir det lite glesare med jobb och framför allt i sommar då det inte behövs lika mycket.
  • Anonym

Ingen som vet :(

• Anonym
    Anonym (frågor) skrev 2012-05-29 11:19:54 följande:
    Glömde en
    Vilken kassa tillhör du?

Handels
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-29 12:46:42 följande:
    Ingen som vet :(

Varför ignorerar du svaret om att det finns på deras hemsida??
  • Anonym (frågor)
    Anonym skrev 2012-05-29 11:36:51 följande:
    Jag hade akassa i ett år alltså inga dagar kvar för man har väl bara det i ett år.
    Hur länge man har a-kassa beror helt & hållet hur länge dessa 300 dgr räcker

Hur svårt var det att leta fram informationen
    www.handels.se/akassan/regler/villkor/arbetsvillkor/

Läs & räkna själv ut om du får nya dagar

Glöm inte bort att du bara har 75 dagar jämsides med arbete (dvs deltidsstämpling!)
  • Anonym
    Anonym (frågor) skrev 2012-05-29 18:11:42 följande:
    Hur länge man har a-kassa beror helt & hållet hur länge dessa 300 dgr räcker

Hur svårt var det att leta fram informationen
    www.handels.se/akassan/regler/villkor/arbetsv.../

Läs & räkna själv ut om du får nya dagar

Glöm inte bort att du bara har 75 dagar jämsides med arbete (dvs deltidsstämpling!)
    Tack för ditt svar!  Jag antar att det gäller även om man bara är timanställd och inte bara har fast tjänst. De räknar alltså bara hur mycket man har jobbat.
  • annelius

Om dina 300 a-kassedagar är slut så ska du jobba minst 80 timmar i månaden i 6 månader under en 12-månaders period för att få en ny stämplings period. Man kan också ha jobbat 48 timmar i en sammanhängande 6 månaders period och då måste du ha jobbat minst 50 timmar varje månad.

Om du har barn under 18 år får du ytterligare 150 dagar på din stämplings period. När man påbörjar en ny stämplings period är det 7 dagar karens innan man får pengar.

Detta gäller oavsett om man haft en tillsvidare anställning eller om man är timvikarie. 

• Anonym
    annelius skrev 2012-05-29 20:00:10 följande:
    Om dina 300 a-kassedagar är slut så ska du jobba minst 80 timmar i månaden i 6 månader under en 12-månaders period för att få en ny stämplings period. Man kan också ha jobbat 48 timmar i en sammanhängande 6 månaders period och då måste du ha jobbat minst 50 timmar varje månad.

Om du har barn under 18 år får du ytterligare 150 dagar på din stämplings period. När man påbörjar en ny stämplings period är det 7 dagar karens innan man får pengar.

Detta gäller oavsett om man haft en tillsvidare anställning eller om man är timvikarie. 

Tack snälla för ditt svar!
Svar på tråden Angående Akassa ?