SvenneBananFetKUKiBrunFitta skrev 2017-08-16 19:50:31 följande:
Har svårt att ta ovanstående användare på allvar. Det råder knappast någon tvekan om vilka män som har mest pengar i Sverige. Det är svenska män. I fall en kvinna blir ihop med en svensk man så kommer hon i genomsnitt få mer pengar från honom än om hon blir ihop med en invandrarman.
Min flickvän (muslim från Kosovo) klagar alltid på att jag inte vill köpa en villa eller en till bil. Hon kallar mig ofta snål, men detta beror ju på att hon dömer mig efter en annan måttstock än om jag var en fattig muslimsk kille. I och med att jag tjänar mycket pengar så tycker hon att jag borde köpa villa, hus osv. Hon tänker aldrig på att hon aldrig hade fått detta om hon blev ihop med en kille från hennes eget folk. Det sista man ska göra när man väntar barn är att skuldsätta sig upp över öronen.
Det är bättre att låta bostadsbubblan pysa ut och sedan köpa istället för att ta dyra lån bara för att sitta på svarte-petter sedan när räntorna tickar upp. Men försök förklara det för en genomsnittlig kvinna med den låga allmänbildning och IQ många kvinnor (inklusive min egen) besitter. Det är ganska hopplöst.
Min tjej tänker inte heller på att jag bara i år har bjudit henne på två solsemestrar, köpt smycken, kläder, parfym, smink och bjudit henne på otaliga middagar ute. Hade jag sparat kvitton på allt jag köpt till henne hade hon kanske förstått, men eftersom jag tjänar mycket pengar tycker hon att jag är snål för att jag inte köper ännu mer till henne än vad jag redan gör.
Själv orkar hon knappt jobba. Nu är hon gravid så hon skyller på sin graviditet men det var länge sedan hon kräktes eller mådde illa. Hon vet att jag tjänar mer än tillräckligt för oss båda och är lat, så hon jobbar inte och tjänar inga egna pengar. Varje gång jag inte köper något åt henne kallar hon mig snål.
För övrigt finns det inget oattraktivare än en kvinna som säger att en man är snål. Pröva att bjuda din man på resor, kläder mm för >200 000 kronor på ett år så ska vi se hur du skulle reagera på om mannen sedan kallar dig snål.
Självklart gillar jag många aspekter med min muslimska tjej men tyvärr är hon oförskämd och bortskämd precis som användaren ovan. Men det är klart, tjänar man inga pengar själv så är det ju lätt att klaga på den som tjänar pengar för att denne inte bjuder till så mycket som vederbörande anser sig förtjäna.
Härligt för dig som fått en kosovoalban!
Grattis!
Jag kan nog inte riktigt hålla med ditt resonemang där dock.
Bara för att din tjej är lat och inte orkar jobba betyder de inte att vi övriga utländska tjejer är det.
Jag har stått på egna ben sedan jag var 19 och har hjälpt min familj vid olika motgångar.
Så alla är absolut inte bortskämda.
Tvärtom har jag kämpat med att få dubbelexamen trots att jag nästan arbetade 75 % -100 % ibland.
Många är bortskämda men inte till den grad du beskriver ovan. Finns många muslimska män som också köper mycket saker åt deras tjejer men tror knappast alla sitter och räknar varenda sak de gjort/ köpt till sin tjej.
Problemet med många svenska män är att ni verkligen tror att ni är de mest attraktiva männen på marknaden men tyvärr så är ni inte det.