Sweet life skrev 2012-05-29 14:28:44 följande:
Fast, litar du inte på att han kan ta hand om barnet om du sover?
Nej, det har vart väldigt komplicerat. Vi träffades för sex och sen vart det väl mer och jag blev gravid trots skydd och jag valde att behålla mot hans vilja (han har två redan). Men när han insåg att det var ett barn som inte skulle få växa upp med sin pappa om han höll fast vid sitt beslut att inte vara delaktig annat än med minimibeloppet i underhåll varje månad och undanhålla ett syskon från sina barn så ändrade han sig. Vi flyttade ihop och har idag en relation som är otroligt bra. Vi kan prata om allt mellan himmel och jord. Men det har vart en skakig resa...
Första 16 veckorna gick jag ner 10kg på grund av den psykiska pressen och stressen över hur det skulle bli...
ärligt talat så nej det gör jag inte. Han är allt för bortskämd och tror han är guds gåva till mänskligheten
ja nästan samma här. jag och pappan var kk i 5 månader innan jag blev gravid. Hade dock inget skydd (vilket han visste) och jag valde även att behålla barnet trots att han ville att jag skulle göra abort (anledning: det passade inte in i hans planer)
sen har det varit struligt i flera månader och efter förra gången han var hemma trodde jag allvarligt att han skulle ändra sig. Vi bestämde att göra det bästa för barnet ochhan ville vara delaktig och allt
han bodde hos mej i ett par månader med så jag vet hur han fungerar i verkliga livet med... tror inte det kommer ändras sen när han blivit pappa heller :/
Dock kommer jag göra mitt bästa för att ha en bra relation med pappan, inte för min skull utan för barnets. Fast på ett sätt hade det varit lättare om han sagt tack och adjö så slapp man tänka på allt och sluppit bli sårad och allt :(
Har erbjudit honom följa med på bm mötena, föräldraträffarna och allt men han har varit med på två möten (hälsopratet samt en återinskrvning för att han skulle kunna ställa frågor) och sen gjorde jag ett ul (som jag fick betala) för att jag ville att han skulle få vara med på ett
Oavsett vad man gjort så har han värdesatt sitt liv först