• Weklund

Knäppa/konstiga saker ni tar med på resan? =D

Tänkte har ni nå konstiga saker som ni brukar ta med er på (utlands?)semestern?
    Jag brukar alltid ta med buntband /strippor / kattstrypare för att dra ihop sängarna som alltid varje natt brukar glida isär...
    Har ni nå knäppt som brukar åka med på resan? =)  

• Svar på tråden Knäppa/konstiga saker ni tar med på resan? =D
  • Khaleesi

Knäppt och knäppt, men öronproppar har räddat mig i många situationer när jag velat sova.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Rigor

Klädnypor och snöre för badkläderna! Varma koppen soppor som kan drickas varm eller kall, typ blåbärs eller fruktsoppa. Väckarklocka, för det finns inte klockor på alla hotelrum.

• pigglet

Märkband till barnen med mobilnummer. Sätts på på morgonen och sitter tills de lägger sig igen.
    Salt, socker och recept på vätskeersättning (duktiga på magsjuka), samt olika hjälpnummer o försäkringar.
    Säkerhetsnålar (bra till nästan allt!).

• Weklund

ja ni ser, de finns ju massor som är bra o ha med sig! Flera??

• anyXX

Våtservetter har vi alltid med, behöver både stora och små! Öronproppar... Inget konstigt egentligen. Jag är en sån som alltid har för mycket fika med, blir alltid över. Är så rätt för att gå hungrig o för snål för att köpa på flyget.

flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX

Gud vad jag blev ressugen! :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • Weklund

vad har du med för fika ? Tycker de är så svårt att ta med nu med alla dessa bestämmelser!? ? =)

• anyXX
    Weklund skrev 2012-05-30 11:43:20 följande:
    vad har du med för fika ? Tycker de är så svårt att ta med nu med alla dessa bestämmelser!? ? =)

Nja jag brukar ha med något att äta innan man går genom säkerhetskontrollen och något jag checkar in och kan äta när man hämtat sin väska. Vi åker ofta till min syster i Irland och då är det först buss till flygplatsen och sen buss från flygplatsen. Däremot så tycker jag det verkar som om de inte är lika stränga med mat längre, jag har haft med något godis o det har gått bra, bara vätskan de är lika hårda m fortfarande.
    flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Knäppa/konstiga saker ni tar med på resan? =D