Anonym (ledsen) skrev 2012-05-30 14:31:06 följande:
Han berättade att utbrotten kommer endast en gång per år. Och som de verka på han så var de säkert en grej som han inte tyckte var nåt problem att ta upp egentligen. de kom nog bara fram för jag vill ha sex kvällen innan men han sa att han inte kunde.
Jag tror nog att jag reagerade så stark för att jag hade dels ingen koll på att herpes inte är så jätteallvarligt. bara tanken på könssjukdommar så får man ju panik.
Och sen så har jag tänkt så många gånger att vad skönt att jag har en pojkvän som inte har några såna problem och vi kan ha oskyddat sex.
känner mig lurad även om de egentligen inte behöver vara nån stor grej de här. kommer ju ständigt gå och noja över om jag själv ska få de..
Jag har själv herpes och smittade tyvärr mitt ex med det. Min nuvarande man hade det redan oxå, så det var ju skönt att slippa smitta honom oxå. Jag har iofs sagt till alla jag haft oskyddat sex med att jag haft herpes innan vi gjort ngt.
Förstår att det känns skumt, det är ju inte direkt en sjukdom man vill ha... Samtidigt är ju vissa "immuna". Hela min familj ar t.ex haft munherpes, sen vi syskon var småbarn, men jag har klarat mig från det trots att min syster försökt smitta mig i stunder då hon varit arg
Eftersom du är gravid, prata med MVC om hur du skall göra innan förlossningen. Jag fick äta herpesmedicin förebyggande så jag inte skulle ha aktivt utbrott under förlossningen. Detta för att det gör vansinnigt ont och dessutom kan smitta barnet. Kanske inte behövs för dig eftersom du inte haft ngt utbrott, men kan ju vara värt att kolla upp.