• Zoya

Med vilken träningsform bränner man mest kalorier?

Hej,

Jag har försökt senaste 3 veckorna att gå ner i vikt. Jag äter som vanligt men äter mycket mindre godis och skräpmat och dricker inte läsk längre. Jag brukar promenera ca 5-10km/2gånger i veckan och börjat träna på Friskis & Svettis (jympa) 1gång/vecka.

Jag har bara gått ner 1kg. Jag fattar inte vad jag gör för fel, jag borde ha gått ner mer i vikt.

Vad ska man träna för att bränna mest kalorier? 

• Svar på tråden Med vilken träningsform bränner man mest kalorier?
  • Mariohn

Jag skulle säga spinning. Det är jävligt effektivt och hjälpte mig att gå ner 12 kg från den första januari till den fjortonde februari. Från 68 - 55

• Jempa12

Det tar tyvärr ett tag innan ämnesomsättningen sätter igång. Men några tipps är; att om man är morgonpigg kan man ta en promenad innan frukost, dock ej längre än en timme då man "bryter" ner kroppen istället. Ät mindre portioner fast oftare och dra ner på kolhydraterna (potatis, pasta, ris), mer proteiner (kött, fågel, fisk) och grönsaker. En träningsform som jag tycker är klockren är spinning.

• Kiiwii

Spinning absolut. Det bränner ordentligt av oönskade kalorier, men du måste ta i och våga svettas och våga få mjölksyra och annat jobbigt som kommer med ett spinningpass

Sen skulle du kunna se över din kost. Dra ner på lite kolhydrater, öka grönsakerna istället och ät små måltider regelbundet.

Bara att kämpa,kan ta ett tag innan det börjar rinna av också! 

• Zoya

Jag är en sån som äter mycket ris och pasta och jag tror jag äter för mycket halvfabrikat, det finns ju massa skit i sånt. 

• Zoya
    Mariohn skrev 2012-05-29 19:57:43 följande:
    Jag skulle säga spinning. Det är jävligt effektivt och hjälpte mig att gå ner 12 kg från den första januari till den fjortonde februari. Från 68 - 55
    Oj, hur åt du under den perioden?
  • Mariohn
    Zoya skrev 2012-05-29 20:04:22 följande:
    Oj, hur åt du under den perioden?
    Ca 1200 calorier om dagen i alla möjliga former. 
  • castafiore

Jag skulle säga spinning.

tyvärr tycker jag att det är skittråkigt. Jag fungerar bara om jag måste sysselsätta hjärnan samtidigt. Spinning är för hjärndött för mig.

• Zoya
    castafiore skrev 2012-05-29 20:06:29 följande:
    Jag skulle säga spinning.

tyvärr tycker jag att det är skittråkigt. Jag fungerar bara om jag måste sysselsätta hjärnan samtidigt. Spinning är för hjärndött för mig.
    Jag har testat spinning en gång, jag kanske borde testa det igen :) 
  • Pavel

Det enda som räknas är ett kaloriunderskott, då går du ner i vikt. Gör något varje dag promenera, spring eller vad du vill. Du behöver inte hålla på och dutta med massa små måltider hela dagen det spelar ingen roll alls för förbränningen, våra kroppar förbränner det som behövs, men håll koll på dagens totala kaloriintag så du inte får i dig för mycket.

• Zoya

Jag är jättedålig på det här med räkna kalorier. Jag var med i viktklubben förra året men jag glömde skriva in vad jag åt varje dag och jag betalade flera hundra för att göra det. 

Svar på tråden Med vilken träningsform bränner man mest kalorier?