• HopeRope

Post commotio syndrome - finns det fler som har/haft den diagnosen?

Hej!

Fick en hjärnskakning för 7 veckor sedan. En och en halv vecka senare då yrsel, trötthet, koncentrationssvårigheter, huvudvärk och illamående inte hade släppt fick jag diagnosen post commotio syndrome. Lider fortfarande av den men har senaste veckan kunnat gå tillbaka till jobbet på halvtid. Jag blir bättre sakta, sakta, men det tar sån tid! Jag saknar mitt vanliga liv något vansinnigt. Saknar att träna, att umgås kvällstid med kompisar mm.

Jag har de senaste två veckorna gått hos en underbar sjukgymnast som hjälpt mig med min stela nacke och axlar jag fått till följd av den ständiga huvudvärken. Men huvudvärken släpper aldrig. Har kollat lite på nätet, men diagnosen verkar så diffus, de vet inte vad den beror på. Har läst om folk som går med denna konstanta huvudvärk i upp till flera år. Det hade jag verkligen inte tänkt att ha!

Finns det fler härinne som har denna diagnos eller har haft? Vad har ni gjort för att bli friska? Hur lång tid har det tagit? 

Känner mig så lamslagen, är väldigt aktiv i vanliga fall, men nu styr en huvudvärk mitt liv med järnhand. 

• Svar på tråden Post commotio syndrome - finns det fler som har/haft den diagnosen?
  • Turtlebuns

Min flickvän på 32 år har haft post commotio syndrom i 11 månader nu....har du fortfarande problem, så hör gärna av dig med ett svar här så kan vi dela erfarenheter. Vi hoppas båda två att du hade tur och kom över det rätt snabbt, men som sagt...är så inte fallet hör gärna av dig. Min flickvän kommer från Tyskland men pratar danska och mer och mer svenska... :) Hon är fortfarande väldigt trött och påverkad av sjukdomen och därför skriver jag.... Hör av dig! Post-commotio greetings från oss

• HopeRope

Hej! Finns du kvar, Turtlebuns? Jag har nu, 1,5 år senare sakta, sakta fått tillbaka mitt liv, men inte till 100%. Lyckligtvis har jag kunnat jobba heltid, det gick efter några månader. Sen behövde jag inte sova varje dag efter jobbet, sen kunde jag göra något mer på helgerna än att bara vila från arbetsveckan. Nu kan jag även göra grejer efter jobbet utan att få huvudvärk. Det som fattas är att kunna träna :) men snart kanske. Hur går det för din flickvän? Hon och jag är i samma ålder, jag är 33. Hur går det för henne? Jag kommer gärna i kontakt med er om det fortfarande är aktuellt för att utbyta post commotio erfarenheter.

• Endast jag

Hej!

Jag satt och googlade på PCS och hamnade här. Jag råkade ut för en hjärnskakning i september förra året och läkare har sagt att jag har PCS som håller i än även om det är ett år sedan och senaste året har varit väldigt tungt, jag vill bara bli som vanligt.

Men det låter positivt att du efter så länge börjar känna dig bättre, det ger mig lite hopp! :)   

• HopeRope

Vad bra! Det jag om och om igen fick lära mig är att det går fruktansvärt långsamt. Nu äger inte huvudvärken mig längre och fokus ligger på annat i livet. Dock vågar jag inte kasta mig ut på samma sätt som förut utan att ha någon backup. Vad har du varit med om som varit positivt/negativt?

• Endast jag
    HopeRope skrev 2013-09-11 12:50:38 följande:
    Vad bra! Det jag om och om igen fick lära mig är att det går fruktansvärt långsamt. Nu äger inte huvudvärken mig längre och fokus ligger på annat i livet. Dock vågar jag inte kasta mig ut på samma sätt som förut utan att ha någon backup. Vad har du varit med om som varit positivt/negativt?

Jag skicka till din inbox, hoppas det var okej?
  • Blomma35

Hej! En gammal tråd men vill veta hur det fått med er idag?

Jag har en hjärnskakning från 7 veckor och mår så dåligt..

All kärlek

Svar på tråden Post commotio syndrome - finns det fler som har/haft den diagnosen?