Post commotio syndrome - finns det fler som har/haft den diagnosen?
Hej!
Fick en hjärnskakning för 7 veckor sedan. En och en halv vecka senare då yrsel, trötthet, koncentrationssvårigheter, huvudvärk och illamående inte hade släppt fick jag diagnosen post commotio syndrome. Lider fortfarande av den men har senaste veckan kunnat gå tillbaka till jobbet på halvtid. Jag blir bättre sakta, sakta, men det tar sån tid! Jag saknar mitt vanliga liv något vansinnigt. Saknar att träna, att umgås kvällstid med kompisar mm.
Jag har de senaste två veckorna gått hos en underbar sjukgymnast som hjälpt mig med min stela nacke och axlar jag fått till följd av den ständiga huvudvärken. Men huvudvärken släpper aldrig. Har kollat lite på nätet, men diagnosen verkar så diffus, de vet inte vad den beror på. Har läst om folk som går med denna konstanta huvudvärk i upp till flera år. Det hade jag verkligen inte tänkt att ha!
Finns det fler härinne som har denna diagnos eller har haft? Vad har ni gjort för att bli friska? Hur lång tid har det tagit?
Känner mig så lamslagen, är väldigt aktiv i vanliga fall, men nu styr en huvudvärk mitt liv med järnhand.