• fallen star

Tårta med sockerkaksbotten och marängbotten

Någon som har recept på denna tårtbotten med sockerkaka i botten och över detta ett täcke av maräng?

• Svar på tråden Tårta med sockerkaksbotten och marängbotten
  • fallen star

Tack, perfekt. Det står att det går att frysa den. Gör man bottnarna och fryser dessa och sedan garnerar den dagen man ska äta den då?

• cloudberry79
    fallen star skrev 2012-05-30 12:49:40 följande:
    Tack, perfekt. Det står att det går att frysa den. Gör man bottnarna och fryser dessa och sedan garnerar den dagen man ska äta den då?
    Japp, tina i rumstemperatur, på papper (inte i plast, då blir marängen "svettig").

Jag brukar kalla den tårtan för sommartårta eller herrgårdstårta, kärt barn har många namn

Ett litet tips för att piffa till den lite extra är att blanda ner rice crispies i marängsmeten samt fylla med lemon curd-grädde. 
    Sur, grinig och på smällen.
  • fallen star
    cloudberry79 skrev 2012-05-30 12:56:06 följande:
    Japp, tina i rumstemperatur, på papper (inte i plast, då blir marängen "svettig").

Jag brukar kalla den tårtan för sommartårta eller herrgårdstårta, kärt barn har många namn

Ett litet tips för att piffa till den lite extra är att blanda ner rice crispies i marängsmeten samt fylla med lemon curd-grädde. 
    mm va gott. kan ta rice krispies istället för nötter då. Hur mycket ungefär har man i
  • cloudberry79

Kanske en-två deciliter? Brukar strö på tills jag tycker det är lagom

Sur, grinig och på smällen.
Svar på tråden Tårta med sockerkaksbotten och marängbotten