• Anonym

fetknöl eller cancer

Har sedan drygt 1-2 år tillbaka haft en knöl i låret som man har känt om man trycker fingret ner i låret. gick till läkaren med detta och han sa att det med största sannolikhet var en fettknöl. dessa tar de inte bort om det inte är nödvändigt.
    har inte tänkt på det sedan dess, men nu har knölen blivit större. det är som en bula brecis under huden. när jag sitter kan man se att det är en bula där. så man kan väll säga att den kommit längre ut mot huden eller blivit större.

livrädd för cancer som jag är ringde jag läkaren eftersom fettknölar kan utveckals till cacer. läkaren nästan dumförklarade mig och svarade: ja, jag får väll kalla dig i mars för koll.

MARS??? men hallå? ska jag ringa och säga: förlåt men jag kan inte komma på min tid i mars för jag är troligen död då??

knölen är ca 3 cm i diameter.

andra som har fettknölar hur har ni upplevt dessa? har de flyttat sig eller ändrat storlek.

jag har sådan ångest och är livrädd hela tiden. vet itne vart jag ska ta vägen så orolig jag är. kan säga att vi har väldigt mycket cacer i släkten. mag, livmoder, njur, prostata cancer och min farfar hade det i stort sett i hela kroppen när han dog av det.

• Svar på tråden fetknöl eller cancer
  • sheeba

Jag har haft en fetknöl somjag opererade bort i armen.
    jag fick besvär för den växte sig stor. Kommer inte i håg så mycket för jag var ganska så liten.

Nu har jag en i den andra armen på under sidan. Har haft den cäkert i 3-4 år nu har den blivit stor så den i blnd trycker på en närv så det känns ut i fingrarna.
    jag har inte ringt än om den. Men ska väl göra det.
    Har man ahft fetknölar så är det ganska så vanligt att de kommer tillbaka. Man tar inte bort om de inte sör en.

Min pappa har också en han opererade bort men kom tillbaka på samma ställe 2 gånger, nu låter han den sitta. Tror den är större än en 5 krona.