• Anonym (varförihelvete?)

Jag sitter på bussen och en arab säger

Idag när jag var på väg hem från jobbet satt jag på en buss, där sitter det två svenska tjejer och skrattar jätte mycket hela tiden och har roligt. Varpå den här mannen säger till dem efter en stund vad skrattar ni åt?

De svarar inget speciellt och fortsätter skratta och ha roligt... Efter en stund säger han : suger ni kuk eller? vad fan skrattar ni åt?

å de blir nog lite arga och undrar varför han bryr sig etc.

Efter en stund igen säger mannen till dem är ni fjortisar eller?

och flickorna och mannen hoppa av vid samma buss hållplats.. sen fick jag inte höra mer...

Hur fan beter man sig eller? jag vet att han var arab för jag hörde han prata arabiska, jag kan prata arabiska själv. Men hur fan kan man vara så taskig när man inte ens känner personerna?

• Svar på tråden Jag sitter på bussen och en arab säger
  • Independent

Jag har väldigt svårt för att tro dig faktiskt. Även om det hade hänt: so what? Då kanske du borde öppna munnen och be han vårda sitt språk istället för starta en tråd som inte kommer göra dig klokare.

• Anonym (.)

Han var med all säkerhet osäker och paranoid, dock ursäktar det inte hans beteende men kanske förklarar det.

• Anonym (varförihelvete?)
    Independent skrev 2012-05-30 01:14:15 följande:
    Jag har väldigt svårt för att tro dig faktiskt. Även om det hade hänt: so what? Då kanske du borde öppna munnen och be han vårda sitt språk istället för starta en tråd som inte kommer göra dig klokare.
    det har faktiskt hänt på riktigt. Jag är chockad själv att någon kan säga så dumma saker öppet... Jag kunde inte säga något då jag satt längst fram i bussen och sen ville jag inte hamna i bråk med denna mannen själv, fanns flera människor i bussen som inte heller sa något..
  • Anonym

vart i den här händelsen har någonting att göra med att han är arab och att de är svenskar? är det ens någonting man behöver påpeka när det inte har med händelsen att göra?

• pluvdo

Jag vet inte om jag förstår varför det var relevant att nämna att han var arab.

• Dandountiii

hon kanske ville ha sakt att INVANDRARE kan inte vårda sitt språk och det kommer de aldrig att göra kanske ?? 

• Anonym (W)

Och? Sure, han betedde sig konstigt. Det är inte OK att säga så till okända människor. Tror inte att NÅGON här tycker det motsatta. Men vad har det med hans ras att göra? En idiot kan man vara var man än kommer från.  

• Anonym
    Anonym (W) skrev 2012-05-30 01:54:37 följande:
    Och? Sure, han betedde sig konstigt. Det är inte OK att säga så till okända människor. Tror inte att NÅGON här tycker det motsatta. Men vad har det med hans ras att göra? En idiot kan man vara var man än kommer från.  
    Och just i detta fallet var han arab.
    Varför ska det INTE nämnas?
    För att det är tabu att nämna sånt?

Hur politiskt korrekt måste man vara när man återger en vardagshändelse?
  • Almare
    Anonym skrev 2012-05-30 05:58:41 följande:
    Och just i detta fallet var han arab.
    Varför ska det INTE nämnas?
    För att det är tabu att nämna sånt?

Hur politiskt korrekt måste man vara när man återger en vardagshändelse?
    Därför att den här tråden sannolikt har startats enbart med syftet att skapa hets mot invandrare. Vi har många besökare med svans på det här forumet som gör detta som vardagsnöje. 

Därför är det rätt av andra forumbesökare att markera att det inte är ok att hänga ut en folkgrupp i en sakfråga där etnisk tillhörighet inte har någon som helst relevans.

Fast oftast mår en sån här tråd bäst av att helt ignoreras så har syftet inte uppnåtts.
Svar på tråden Jag sitter på bussen och en arab säger