• Anneli

Leukemi

Hej.

Jag undrar om ens barn har leukemi i ett tidigt stadie så syns det väl på ett vanligt blodprov?

Saken är den att min dotter har haft en historik med oförklarig feber, infektioner som inte vill ge med sig, ont i magen och att hon kissar blod återkommande. Har varit på utredning hos barnklinik för ca 7 månader sen men de hittade inget.......

Nu har hon börjat få så många blåmärken på benen, magen och något i ansiktet..... Inga stora utan små runda, fast många. Så jag blir lite orolig att det skulle vara Leukemi.

De har ju tagit blodprov, så då borde de ha sett om det var det?

• Svar på tråden Leukemi
  • Dixie

har ni varit hos läkare och kollat upp blåmärkena?
    jag vet tyvärr inte om man kan se något på blodproven - men jag hade nog kollat upp blåmärkena - det låter ju inte helt ok? 

• Sweet life

Beror på vilka prover som är tagna.. Har man kollat de vita blodkropparna?

• Anneli

Det har tagit många prover...... de sa något om att de vita blodkropparna hade ett förhöjt värde, men inget mer. Jag har haft så mycket problem med sjukvården att få en utredning pga att hon kissar blod.

Det var inom landstigets barnklinik som de sa att det var förhöjt, men jag har bytt sen dess till en privat då de inom landstinget inte ville utreda då de sa att det kostade för mycket pengar.

Hos den privata har vi ej tagit några blodprov,men ska ringa och få en tid för uppföljning då hon heller inte följer sin kurva som hon ska, ska då också fråga kring blåmärkena.

Man blir ju lite orolig!

• izzi073

Jag fick leukemi för drygt ett år sedan och mina första symtom var blåmärken, trötthet, viktnedgång och feber. Det syntes direkt på blodprovet, läkarna kunde se att jag hade ett förhöjt värde av vita blokroppar. Men sedan behövdes det även ett benmärgsprov och ytterligare något annat prov för att fastställa exakt vilken typ av leukemi det var.

Hoppas på det bästa för din lilla tjej, lycka till!!!!!

Svar på tråden Leukemi