När blev ditt barn blöjfri?
Ni som har flera barn kan rösta när äldsta barnet blev blöjfri
Ni som har flera barn kan rösta när äldsta barnet blev blöjfri
håller på just nu. o de funkar riktigt bra sen en vecka bakåt.
Hur gammalt är ditt barn?
Håller också på och pottränar nu, dotter blir två i juli. Jag tycker att hon är jätte duktig för sin ålder
Två år och tre månader var mon flicka, då blev hon helt blöjfri direkt, både natt och dag.
Äldsta var 3 år när hon blev helt blöjfri, dvs även på natten.
Båda barnen var 2 år och 10 mån när de var helt torra.
Sonen började kissa på potta vid 1,5 - innan 2 år var han torr både dag och natt. Han gjorde det på eget initiativ - vi hann inte börja potträna, han bara härmade oss. Satte sig på pottan som stod i badrummet och spolade efteråt på toaletten
Min son blir 2 i Augusti, han har börjat ta av sig blöjan i tid och otid, så vi har börjat så smått. Han kissar på pottan på dagis, har gjort det ett par gånger hemma. Han har börjat märka när han kissar nu. Kanske är han blöjfri efter sommaren, vem vet?
Röstade på 2 år.
Äldsta barnet var lite lite drygt 2,5 år så jag visste inte om det var meningen att jag skulle rösta på 2 eller 3 år, men tänkte att alternativen gällde "fyllda år".
Mellanbarnet slutade två månader innan han fyllde 2 år.
Yngsta barnet är lite drygt 2,5 år och är utan blöja hemma, men har blöja på dagis och om vi åker iväg någonstans. Innan han fyller tre (september) kommer den definitivt vara borta.
Jag pratar enbart om dagblöja nu. Åldern för nattblöja blir lite missvisande om man har sängvätare som blivit torr först efter att ha fått Minirin.
Svårt att säga bara sådär.
Jag satte ett år eftersom min nr 1 var fri på dagen vid 17 mån, men hon var två när hon la blöjan på natten också.
Nr 2 var torr nattetid jättetidigt, typ 5-6 mån, men inte på dagen förrän vid två. Sen bajsade hon på sig tills hon var sex, då vi fick diagnostiserat mjölkproteinallergi och magen blev bra...
Nr 3 är 16 mån och har inte en susning vad jag vill med pottan. Svårt att vara lika aktiv nu.