• Sanna o Ryan

Undviker du utlänningar?

Nu vill jag ha en BÄTTRE statistik med inspiration från tråden "undviker du utlänningar". 
    I den här tråden syftar jag dock på invandrare som är född och uppvuxen i annat land.

Vilket av dessa alternativ stämmer in på dig?

("Idioter" = Personer som du enligt din åsikt tycker beter sig fel i vårt samhälle, t.ex mördare, personer inom en viss religion, IT-tekniker eller vegetarianer, beroende på vad du anser är rätt och fel)

2012 Adam & Oliver 2012
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Undviker du utlänningar?
  • katalysator

Jag tycker att det är lite jobbigt med människor som jag inte kan göra mig förstådd med. Alltså folk som inte kan göra sig förstådda på något språk som jag förstår, eller som förstår vad jag säger. Dem brukar jag ärligt talat undvika på konferenser och i andra sociala sammanhang där man förväntas mingla och prata med folk.

I övrigt i livet undviker jag bara idioter.

• grind

Jag dras snarare till dem. De är i regel mer öppna och ärliga än svenskar.

• Ragnar

Undviker en del med andra värderingar än jag, men inte alla. Det beror givetvis på vilka värderingar det gäller och det handlar inte bara om utläningar. Det finns ju även svenskar som har värderingar som jag inte riktigt klarar av.
    När jag menar undviker betyder det inte att jag inte pratar eller har någon kontakt alls med dessa människor. Utan mer att det inte är folk jag vill umgås med och ha som nära vänner.

• cattitude

Jag undviker helt enkelt människor som är okunniga och människor som är inte civiliserat. Det har inget med deras hemland att göra, jag tycker om folk från andra världsdelar för vi har mycket att lära av varandra!!

• lykantrophona

Det skulle vara svårt att undvika utlänningar med tanke på alla utbytesstudenter man träffar på, eller med tanke på jag dansar indisk dans på fritiden. Eller för den delen, att min egen mor är "utlänning" (invandrare från Finland, dock bott i Sverige i 30 år).

• Tealhawk

Röstade att jag undviker invandrare med andra värderingar, vilket oftast blir de från MENA-länderna. Med undantag som bekräftar regeln så klart. Orkar inte hålla på att tjafsa om allt och inget med folk på daglig basis vilket det jämt blivit så fort jag umgåtts med invandrare från dessa länder.

• pluvdo

Jag undviker invandrare ibland för att jag tycker att det är så pinsamt när jag inte förstår dem och de inte förstår mig. Då är det alltså personer som jag pratat med innan och som jag vet att jag har svårt för att kommunicera med. Dem kan jag undvika att försöka prata med ibland eftersom det blir så awkward.

I övrigt undviker jag inte invandrare, men jag stör mig till viss del på religiösa. Vare sig de är kristna eller muslimer.

• Sanna o Ryan

Jag är chockad att hela två stycken röstat "Jag undviker alla invandrare"! 
    Vill gärna ha en förklaring om ni vågar skriva. 

2012 Adam & Oliver 2012
  • Velouria

Nej, det gör jag inte. Varför skulle jag göra det? Finns det något bra skäl alls?

Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Benjy

Jag får nog erkänna att jag brukar undvika att gå förbi större gäng yngre (tonåriingar) killar som ser ut att vara från mellanöstern som står och ser tuffa ut. Det är de som står för de flesta oroligheterna och som hörs mest där jag bor.

Jag går omvägar om jag ser att dessa gäng står samlade längre fram.

Dumt kanske? 

• sasQuatch

Undviker de från MENA, jag hoppas ju på att dem alla en vacker dag kommer åka hem, så då vore det sorgligt om jag hann bli vän med en innan ;)..

Nämen sedan har jag aldrig träffat någon vettig därifrån heller, trots att jag växte upp med en hel drös runtekring mig, så jag har som gett upp på dem och håller mig till svenskar, så mycket enklare. 

Svar på tråden Undviker du utlänningar?