• Boost

Plättlagg / Plättjärn

Tips på ett bra plättlagg?

Någon som vet om Ikea har det? Kan inte se något på deras hemsida.

Tack på förhand.   

• Svar på tråden Plättlagg / Plättjärn
  • Drömmar och förhoppningar

De bästa hittar man nog på loppis/second hand. Jag skulle satsa på ett i gjutjärn, älskar min gjutjärnspanna. Har inget plättlagg dock. :-/

MA juni -11, MF december -11, Plussat jan -12 - ska jag äntligen bli mamma?
  • Boost
    Drömmar och förhoppningar skrev 2012-05-30 13:05:02 följande:
    De bästa hittar man nog på loppis/second hand. Jag skulle satsa på ett i gjutjärn, älskar min gjutjärnspanna. Har inget plättlagg dock. :-/
    Har också en gjutjärnspanna, underbar :)
    Men nu vill jag kunna göra snygga små plättar också ;) 
  • BuoBä

IKEA har inte.

Skulle gissa att en välsorterad köksgerådsbutik kan ha, eller beställa hem, men jag instämmer i att de bästa finns på second hand.

• virrevapp

Jag köpte min plättlagg på Gekås (Ullared). En i gjutjärn, Skeppshult tror jag märket heter. Väl värt sina 200 kr, mina barn älskar plättar!

• BuoBä

Gah! Nu blev jag jättesugen på plättar bara för det. Får hem och rota fram mitt fynd från Myrorna.

• Boost

Sluta suktas nu :)
    Ska bege mig i helgen och leta. Tills dess får jag göra en omgång fula ojämna små saker i stekpannan :)

• BuoBä
    Boost skrev 2012-05-30 14:23:26 följande:
    Sluta suktas nu :)
    Ska bege mig i helgen och leta. Tills dess får jag göra en omgång fula ojämna små saker i stekpannan :)
    Gör amerikanska pannkakor istället, så länge. Tar man lagom mängd smet i tex ett decilitermått och häller ner i stekpannan så håller de sig ganska bra i formen.
  • Boost
    BuoBä skrev 2012-05-30 14:28:57 följande:
    Gör amerikanska pannkakor istället, så länge. Tar man lagom mängd smet i tex ett decilitermått och häller ner i stekpannan så håller de sig ganska bra i formen.

Tack! Ska prova det!
Svar på tråden Plättlagg / Plättjärn