• Anonym

kan man använda idomin salva där nere?

e det nån som vet om man kan använda idomin salva vid slidan? alltså inte inne i slidan utan just vars veket börjar där håren tar slut? har fått ett sår där o det e jätte torrt gör ont alltid när man kissar svider som f-n...eller har nån nå annat förslag
    tacksam för svar

• Svar på tråden kan man använda idomin salva där nere?
  • Anonym

ingen?? puffar upp tråden lite måste verkligen få veta...

• Anonym

Det ska nog inte vara några problem!! Man brukar väl använda det i rumpan på småbarn!? Det gjorde man förr i alla fall!

• Anonym

jag brukar använda det, helosan, eller andra feta hudkrämer. Varför skulle man inte, liksom?

• Malibecka

Ja visst kan du det!
    Idomin är helt okay både fram och bak i rumpan när det svider.
    Ännu bättre är Inotyol eller hur det stavas - den läker såren också.

Tröstkramar!

• Anonym

vaselin är heller inte så dumt...

• Anonym

Fast inotyol får du inte bort utan olja, det finns alltid rester kvar så idomin är mkt bättre

• Anonym

ok tack så mycket... har aldrig hört att nån skulle ha använt det så jag var inte säker o vill ju inte kleta dit nåt som man inte får

• Anonym

malibeca: vars kan man köpa det e det på apoteket o recept fritt?

• Cuthalion

Xylocain-salva är underbart när man vill duscha eller gå på toaletten! Ridit hela mitt liv och en del sadlar är inte bekväma men xylocain (en bedövningssalva) hjälper när det är som värst

• Anonym (sveda)

se till att inte få in det i slidan bara, jag råkade få det en gång och det var INTE skönt, sved jättemycket. men utanför ska det väl gå bra?

• Malibecka

Inutyolsalva brukar jag köpa på apotek, utan recept, och det har alltid varit bästa salvan både för oss vuxna och baby när det verkligen varit rött och sårigt. Dan efter brukar besvären vara i stort sett borta. Vet ju inte om Ts har det i sitt apotek uppe i Norrland
    Idomin har kommit på senare år
    men jag tycker att den är litet mesigare...
    *kramar om och tröstar*

Svar på tråden kan man använda idomin salva där nere?