• Noir

Undersköterska eller skötare på namnbrickan?

Jag är utbildad skötare, dvs jag har läst via medlearns omvårdnadsutbildning till skötare.
    Nu är det så att jag jobbar på ett gruppboende som undersköterska som timanställd.

Ni som sitter i samma sits vad har ni för titel på era namnbrickor? har ni två namnbrickor?
    Vill ju till psykiatrin senare.

Sen undrar jag vart ni köpte era namnskyltar och vad de kosta.
    tack på förhand!

• Svar på tråden Undersköterska eller skötare på namnbrickan?
  • misplacedname

Ehh, tillhandahåller inte jobbet med namnbricka? Jag jobbar visserligen bara som timvikarie men aldrig att jag skulle köpa något sånt själv. Vill jobbet att jag ska ha namn på mig får de ge mig en namnbricka!

• Lilla fjunet

Jag är undersköterska med spec barn och har "barnsköterska/undersköterska på min bricka. Men vill du skilja på det och inte tex kalla dig undersköterska i psykiatrin så skaffa två, kan va kul att byta lite oxå.

Gå in på skyltmax.se och designa din egen skylt.

• Noir

Jo det gör väll men kommer ju inte bara jobba där utan kommer nog se mig om kring en del och tycker personligen att det är jobbigt med alla nya namn på brukare och personal. Så det har hjälpt mig mycket att personalen har namnbrickor och eftersom jag ska jobba med personer som har demens så är en tydlig och bra namnbricka väldigt bra eftersom de omöjligt kan komma ihåg vad jag heter.

Så kort och gott så vill jag ha en egen namnbricka som jag kan ta med mig vart jag än hamnar och jag hoppas jag är med och underlättar för andra genom att ha mitt namn synligt.

LIlla fjunet: Har du beställt där? är det en pålitlig sida? var inne och kika där förut nämligen.

• Hoppsan85
    Noir skrev 2012-05-30 19:29:28 följande:
    Jo det gör väll men kommer ju inte bara jobba där utan kommer nog se mig om kring en del och tycker personligen att det är jobbigt med alla nya namn på brukare och personal. Så det har hjälpt mig mycket att personalen har namnbrickor och eftersom jag ska jobba med personer som har demens så är en tydlig och bra namnbricka väldigt bra eftersom de omöjligt kan komma ihåg vad jag heter.

Så kort och gott så vill jag ha en egen namnbricka som jag kan ta med mig vart jag än hamnar och jag hoppas jag är med och underlättar för andra genom att ha mitt namn synligt.

LIlla fjunet: Har du beställt där? är det en pålitlig sida? var inne och kika där förut nämligen.

Vad är du anställd som? 

Är du anställd som undersköterska så ska det stå undersktöerska på skylten. Men är du däremot anställd som skötare så ska det stå skötare.   
    Är inte så aktiv på FL längre
  • Litet My

Jag skulle fixat brickan när jag visste var jag skulle jobba, om du är usk och ska jobba inom psykiatrin så kan det benämnas på många olika sätt såsom skötare, haniliteringspersonal, stödassistent osv så jag skulle väntat till jag visste dem exakta benämningen just där jag skulle jobbat.

• Conina

På jobbet, som är dagvårdsverksamhet för dementa, så har flera av oss namnskyltar där det bara står namnet utan titel. Sedan brukar en del kollegor byta till de mer officiella namnskyltarna där det står namn, titel och kommun när de ska på hembesök osv.

• Elle84

Jag har en bricka som de står msk/usk. När jag köpte den så jobbade jag inom psykiatrin.

Svar på tråden Undersköterska eller skötare på namnbrickan?