• Anonym (ledsen)

Min man bryr sig aldrig

Hej! Jag har en man som verkar sakna emapi, han är helt och hållet uppe i sig själv och bryr sig inte om andra. Måste bara fråga er om detta är ett normalt beteende. Jag har haft ont i höften i några dagar med igår var det som värst, jag hade ont fast jag tagit 3 st voltaren, och kände att jag inte ville vara själv, jag kunde inte gå, så jag kunde inte fixa mat eller gå på toa, jag var i behov av hjälp till Akuten men jag har sjukhusskräck så jag ville inte ringa efter ambulas. Nåja jag ringer min man när han slutat jobba och säger som det är, och hur jag mår. Han brukar repa på Tisdagar så jag tänkte att han kunde hoppa det (fast jag var 99% säker på att han inte skulle göra det) hur som haver så säger han bara i telefonen, jag skyndar mig på med repet, så går han och repar och kommer hem runt 22.00. Under hela den tiden går det inte att nå honom då han repar under jord så jag kunde inte heller få tag på honom, han besvärar sig inte ens att gå upp och ringa mig och kolla läget. Vad skulle er man eller kvinna göra i en sådan situation?

• Svar på tråden Min man bryr sig aldrig
  • Dr Evans

Min man skulle ha skippat repet och kört mig till sjukhuset. Inget snack om saken.

• Vinxen

Min sambo hade kört mig med å skippat repet! Fy, hade aldrig accepterat ett sådant själviskt beteende.

• Maryam88

Jag hade inte väntat med att ringa tills han slutat.. Och han hade gått tidigare från jobb för att köra mig.. Hade inte funnits en tanke på att repa..

• Anonym (ledsen)

Han kör detta beteende hela tiden, han vill bara göra saker som är kul, resten dumpar han på mig : (

• April barn

Jag hade inte ens väntat tills han slutat om jag behövt åka akut, och han hade inte tvekat att åka från jobbet och sedan skippa att repa!! Låter riktigt svinigt :(

• Ganjaman

Låter som att han har asperger?
    Tänker på sig själv i första hand. Svårt att sätta sig in i hur andra har det. Vill bara göra det han tycker är kul, dvs sina hobbies.

• ius lexis

Min man ärg ullig i vanliga fall och har tagit hand om mej men i dessa lägen måste JAg säga att han ska göra det, eller att jag behöver åka till akuten, det går inte av sig själv.

• Mithra

Det där är inte normalt, enligt mig. I ett förhållande tycker jag att man hjälper varandra, speciellt vid akuta situationer.

Jag och min pojkvän bor 26mil ifrån varandra. Jag behövde åka till akuten och hade INGEN som kunde köra mig.. han satte sig i bilen, åkte 26mil till mig för att sedan åka ytterligare några mil till akuten, för att sedan köra mig hem samt att han sedan åkte sina 26mil hem igen. Detta inträffade på kvällen/natten.

• MixMax
    Anonym (ledsen) skrev 2012-05-30 19:54:16 följande:
    Han kör detta beteende hela tiden, han vill bara göra saker som är kul, resten dumpar han på mig : (
    Låter lite som min kille (eller ex, eller vad vi nu är)..

Minns en gång när jag fick migrän och allt jag tålde var ett svart, mörkt, svalt rum. Pojkvännen säger då upprört "varför får jag inte ha tven på?!". Sen är han knappt villig att hämta vatten + ställa spy hink nedanför sängen.
  • Uddabus

Eller som min så kallade sambo... Jag har beräknad förlossning idag men han ska iväg på lördag på konsert men ska ta tåget 10 mil bort o dricka öl osv... Jag får nog föda barn sj

Svar på tråden Min man bryr sig aldrig