• happy sunshine

Kalas - tävlingar?! :)

Hej! På lördag ska min dotter ha disco/kalas, hon fyller 9 år.
    Jag tror jag tagit mig lite vatten över huvudet som skrivit ut på
    inbjudningarna att det blir tävlingar bl a. Nu pratas det hejvilt
    om dessa tävlingar & jag känner pressen att leverera! ;)
    Snälla ge mig era bästa tips, så många ni bara kan komma på.
    Supertacksam för er hjälp! :) 

• Svar på tråden Kalas - tävlingar?! :)
  • pigglet

På dotterns klassfest hade de ordnat "på minuten", typ. Jag tror det är det där programmet där folk får uppdrag att göra olika saker på högst 1 minut. Idén verkar genial - hela gruppen tävlar alltså tillsammans, i stället för mot varandra.
    Jag har inte hört så många grenar, men en var i alla falla tt de stod på stolar (1 sol/barn) i en rad. Sedan skulle de barn som styd ytterst byta plats med varandra, så de fick alla hjälpas åt genom att hålla i varandra.
    En annan utmaning var att organisera sig så de stod från kortast till längst på en rad. Eller i den ordning de fyller år.

Eller att hålla en ballong i luften 1 minut, utan att den tar i golvet. Alla hjälps åt.    

• pigglet

(Frångår "minuten-tävlingen och ger förslag på andra grenar)
    Eller skriv en massa lappar, en bokstav på varje, och "göm". Så får de söka bokstäver och försöka hitta på så långt ord de kan med de bokstäver de hittar (funkar kanske bäst i lag)

Vem kan riva ett papper så att remsan blir allra längst? 
    Dricka upp ett glas vatten snabbast?
    Få in flest maschmallows i munnen?

KAn "hela havet stormar" räknas som tävling?

Eller "Burträskbingo"? 2 lag. De får ett papper med saker som de ska hämta, tex maskros, en röd sko, en enkrona, hundmat, en sten, något gult... Det lag som hittar flest saker på 10 minuter vinner.      

Svar på tråden Kalas - tävlingar?! :)