• Stora

emmaljunga syskonvagn ni som har..bra/dåligt

Står i valet av syskonvagn och vet inte riktigt vilken. Vill ha en rejäl med rejäla hjul osv ingen "stadsjeep" med plasthjul utan antingen typ Brio eller Emmaljunga.
    Kravet är rejäla hjul riktig fjädring delbar rygg och att den är vändbar. Har tänkt använda en mjuklift åt den lilla.
    Vi har funderat på Brio dubble wave men problemet är att den inte kommit till butikerna än. Så nu tittar jag lite åt Emmaljungas motsvarade, men jag är skeptiskt mot Emmaljunga....så ni som har EJ kan ni ge mig goda och dåliga sidor hos era vagnar - och jag kikar gäna på dem om ni har dem i ert galleri. de vi funderar på är EJ Twin cherox som verkar smidig m vändbart handtag eller Twin city cross.

• Svar på tråden emmaljunga syskonvagn ni som har..bra/dåligt
  • ebben

har en twin city cross-lättare än ceroxen! ett litet "kom ihåg",det är inte så himla ofta man vänder färdriktining flera gånger.......så JAG tycker att det vändbara styret är onödigt.
    MEN har ingen bild,min är den blåaktiga-tror den hette sport pacific........
    MEN ett tips-om du kan så vänta in brion,tror det är bättre ändå. Lite smalare.......
    jag ville själv ha den,men fick ju barn i dec-o här i norrbotten sa de att brion skulle komma TIDIGAST i februari,så jag kunde inte vänta............

• ebben

15,5kg+3 kg=hjulen väger emmaljungan.brion står det 16kg+hjulen......vet inte vad de väger......

• ebben

stora-hur gamla är dina barn?

• Stora

Min dotter kommer vara 23 månader när den lilla föds...

• ebben

aha! Min "stora" pojke var ju bara 1 år o 4 mån när lillen kom..........
    Men ett tips ÄR brion.Tror den är bra.

• Stora

MMm ska nog försöka vänta på den...är bara rädd att leveransdatumet föskjuts och att när man väl beställt en så tar det tid att få hem en...
    I affären sa de en vecka...och det tror jag inte för fem öre på....för vår förra brio tog 6 veckor och nu lär ju folk stå på kö i hela landet för en dubbelvagn.

• ebben

Mmm,jag fick veta att den skulle komma redan i oktober!? O det var ju okej för jag skulle ju få barn i början av dec.......
    men sen blev det ju TIDIGAST feb. så då kunde jag ju inte vänta kändes det som.
    Men jag ÄR fortfarande väldigt nyfiken på den.........
    men ,men nu har jag ju min vagn. men jag är hopplöst förälskad i brio,så jag är väl inte helt nöjd med emmaljungas..........fast den vi har nu är rent utseendemässigt snyggare,tycker jag.........

• Stora

Var på Babyproffsen i går och då sa de slutet av februari kanske senare...Vi frågade hur lång tid det sen tog då man besällt men fick ett "goddag yxskaftssvar" typ att "Vi har ju en beställning hos dem....men alltså då menar de ju att de har beställt x- antal till butiken och det är ju inte säkert att det är just den färgen man vill ha och vi vill tex ha en lift till...så jag antar att tar man en de har på lager då kan man få den direkt sen kunde de inte svara på leveranstiden..för vår förra vagn var det ju 6 veckor....
    Men vi prövade E-ljunga och jag kan inte riktigt fastan för dem. Inte alls samma "finish" som Brio. Ella fick knappt plasts under sufletten på "cheroxen" city crossen var bättre men inte helt bra. Liftarna är sladdriga om man jämför m Brio.....Sen prövade jag en Brio nova m ståbräda....det gick jättebra i affären men sen då på promenader tror inte det.....
    Usch vad jobbigt det blev....får helt enkelt vänta ut tiden o hoppas att det löser sig....

• Binis

Vi har beställt en Teutonia Alu, det är den som har bredast sittdelar.

Tyvärr ät den ej vändbar med hjälp av styret utan man får lyfta av hela sitsen och vända den. Jag tror dock ej att man kommer att vända den så ofta, tror att det kan leda till irritation hos det "stora" barnet att varför får jag ej sitta framåt nu typ. Ida sitter mot oss nu och kommer att fortsätta göra det. Vill ej sätta en liten bebbe framåt med alla intryck.

Denna ha fyra hjul framåt som är svängbara men kan även låsas. Jättelätt att köra och verkar så stabil och säker. Ställer man brion eller emmaljungan bredvis denna så ser man direkt skillnaden och lägger man i en mjuklift med "stora" bebisen i så ser man också jätteskillnad. I tex emmaljungan får ju Ida ingn plats kvar medans i teutonian har hon gott om plats och det är jätteviktigt för oss. Hon ska sitta BRA med gott om plats. Teutonian var även längre från rygg till fotstopp än emmeljungan.

Lycka till!!!

Svar på tråden emmaljunga syskonvagn ni som har..bra/dåligt