• Anonym

luktar illa under brösten!

Jättepinsamt att skriva här....men måste få lite tips o råd! Jag är gravid i snart 7 månaden. Har inte gått upp mkt...4 kg. Mina bröst dock har blivit kolosala. Har alltid haft stora...skit jobbigt! Nu är det så att det blir svettigt under brösten.....sen har det börjat lukta illa med. Jag tvättar varje dag och jag känner mig allmänt äcklig. När hälften av dagen gått kan det liksom börja lukta därifrån när jag böjer mig fram. Är rädd att nån ska känna lukten eller är det bara jag som känner. Har nån av er tips på vad det kan va o vad kan jag göra åt det...kroppspulver verkar inte funka!

• Svar på tråden luktar illa under brösten!
  • Anonym

Svamp! Testa att köpa salva mot typ fotsvamp. Se till att tvätta noga med typ lactacyd när du duschar och torka ordentligt. Du kan även klämma fast en kompress under brösten för att det inte ska vara fuktigt.

• Hankii

Prova med deoderant :) om det inte är svamp förstås då behövs det andra medel

• cyklar

Svamp. Vanligt att det kommer i hudveck. Luktar illa. Går inte att tvätta bort egentligen. salva är det som hjälper och lufta. Problemet är ju att det är svårt att lufta hudveck och då kommer svampinfektionen. Inget farligt men är inte kul. Det kan utvecklas till rodnad och sedan sår om man inte gör något åt det. Så ring till vårdcentralen så fixar dom salva. 

Man kan köpa salva recpetfritt på apoteket men det är bra att man kollar att det verkligen är svamp så att man inte behandlar i onödan.  

Svar på tråden luktar illa under brösten!