• pluvdo

ComHem - 150 kronor "automatisk öppningsavgift?

Är det någon som vet vad det innebär när det bara står på fakturan att man skall betala 150 kronor för "automatisk öppningsavgift"? Vadå för öppningsavgift? Jag har inte öppnat något.

Jag har sedan knappt ett år tillbaks (början av juli -11) haft ett erbjudande hos ComHem så jag fått åtta kanaler, bredband och telefoni för 149 kronor plus samtalskostnader. När jag ringde för att avbryta detta i början av april så sade kvinnan jag pratade med att jag var tvungen att betala fullt pris för juli eftersom jag ringt två dagar för sent för att säga upp mitt abonnemang hos dem. Kan det vara därför jag nu måste betala en öppningsavgift? För att "öppna" det nya abonnemanget eller vad man skall kalla det som alltså kommer vara i en månad? Idioti i så fall, om man skall betala 150 kronor och sedan dessutom betala 399+199+något mer för telefonin i juli. :(

Kan det vara något annat de menar? Kan de ha gjort fel? Har googlat på automatisk öppningsavgift och även sökt på deras sida, men inte hittat någon information.

• Svar på tråden ComHem - 150 kronor "automatisk öppningsavgift?
  • Dandountiii

aså jag fattar mig inte heller på deras system gud de gör mig förbanad för att avsluta ett abonemang säger de är det 3 månader uppsägning sen kommer de med massa trams o frams typ när man väl ringer in de tre månader innan och säger upp det.. 

• Paksenarrion

com hem är skit. De försöker sig på rätt mycket som inte är rätt o riktigt.

Kolla upp detta noga och om du finner att de inte har rätt att göra så, bestrid fakturan skriftligt till dem!

• Dandountiii

ja jag ångrar verkligen att jag gick med hos de men där jag bor har de bara comhem som leverans eller va det nu kallas.. o som start för telefoni o internet fick jag betala 800kr :o förutom själva faktura på 250kr

• pluvdo

Ja, jag tänkte ringa dem imorgon (om jag kommer ihåg, jag är ganska så glömsk när det gäller sådant så...) eftersom räkningen egentligen skall vara betald då. Betalade i alla fall resten av den, men jag vill väl inte betala någon "automatisk öppningsavgift" på 150 kronor när jag inte ens vet vad den gäller...

• Dominant

När det är fråga om Comhem så är det bestridande som gäller. Alla konstiga avgifter ska man direkt bestrida. På så sätt har jag exempelvis aldrig behövt betala deras löjeväckande kortavgift.

• Boost

Jag hatar comhem!! En jäkla dyr kortavgift som de lagt på varenda månad. Sen smyghöjer de priserna lite titt som tätt.
    Gillade dem förut men nu är de skit.

• Ripper500

Comhem är värdelösa! Vi köpte hus och skulle flytta! Ringde in och sa detta till comhem! Man får säga upp innan bindningstiden upphört om man flyttar till en bostad som de inte kan leverera till!
    Problemet var att man fick inte säga upp förens skatteverket registrerat nya adressen. Sedan var det 3 månader därifrån!

Samma sak med telia, de bara luras!
    1: de la på faktureringsavg på e-fakturorna
    2: de skickade nya fakturor trots att telefonen var uppsagd och avstängd!
    3: vi sa upp både bredband och telefon! Telefonen slutade fungera 3 dagar innan bredbandet kopplades av! Sedan fick vi en faktura på 550 kr. Bredband utan telefoni kallade telia det för!

Kan säga att vi betalade inget av ovanstående efter att jag var klar med dem i telefonen!

• pluvdo

Jag missade en faktura förra månaden och fick en påminnelsefaktura (inklusive påminnelseavgift) i mitten på denna månaden som jag betalade direkt. I tid. Och nu sade kärringen på ComHem att den automatiska öppningsavgiften tillkom eftersom mitt konto aktiverades igen efter att jag betalat påminnelsefakturan. Att det hade stängts innan. Vilket jag tycker låter som idioti. Man har ju en uppsägningstid på tre månader, skulle de då plötsligt stänga mitt konto bara för att jag inte betalar i tid en gång? De skulle ju aldrig stänga det om jag bad dem om det.

Jag ringde för att bestrida det hela, men människan i telefon lade på.

• Sweet life
    pluvdo skrev 2012-05-31 10:06:39 följande:
    Jag missade en faktura förra månaden och fick en påminnelsefaktura (inklusive påminnelseavgift) i mitten på denna månaden som jag betalade direkt. I tid. Och nu sade kärringen på ComHem att den automatiska öppningsavgiften tillkom eftersom mitt konto aktiverades igen efter att jag betalat påminnelsefakturan. Att det hade stängts innan. Vilket jag tycker låter som idioti. Man har ju en uppsägningstid på tre månader, skulle de då plötsligt stänga mitt konto bara för att jag inte betalar i tid en gång? De skulle ju aldrig stänga det om jag bad dem om det.

Jag ringde för att bestrida det hela, men människan i telefon lade på.
    Det är helt korrekt och något som dom har rätt enligt lag att ta ut...

ALLA operatörer tar ut en avgift för att öppna ett abonnemang som man spärrat pga. obetald faktura. Denna avgift varierar mellan 100 och 300kr beroende på operatör!
Svar på tråden ComHem - 150 kronor "automatisk öppningsavgift?