• Lisch

en fråga om aktivitetsersättning

Jag har ansökt om det och jag gick in på mina sidor på försäkringskassans hemsida. Och där står det att dom har fattat beslut om mitt ärende den 30 maj. (igår)  Men det står inget om utbetalning, kan det vara så att dom gett mig avslag?  Får svar på brev inom kort står det.

vet att sånt kanske inte syns med en gång. Men jag är så nervös och orolig! Att få detta skulle hjälpa mig enormt mycket då dom har så bra resurser att använda sig av till att komma ut i arbete igen. 

• Svar på tråden en fråga om aktivitetsersättning
  • Lindha B

Utbetalningarna visas Inge förrens dagen innan dem sätts in på ditt konto. Kan fortfarande vara så att du får ersättning men att pengarna inte är på ingång riktigt än. Eller?

• Linda 468

Funkar det inte på samma sätt som aktivitetsstöd då? att du måste skicka in månadsvis en försäkran för att få pengarna utbetalda? Isåfall betalas de ut 2 veckor efter den inkommit.

• Kattdamen
    Linda 468 skrev 2012-06-02 18:26:19 följande:
    Funkar det inte på samma sätt som aktivitetsstöd då? att du måste skicka in månadsvis en försäkran för att få pengarna utbetalda? Isåfall betalas de ut 2 veckor efter den inkommit.
    Nej, det gör det inte.
    En kopp te, tack.
  • Linda 468
    Kattdamen skrev 2012-06-04 10:58:23 följande:
    Nej, det gör det inte.
    Vad är skillnaden?
    Enligt FK:s hemsida finns inget som ens heter aktivitetsersättning?
    Det finns aktivitetsstöd och utvecklingsersättning. Båda dessa kräver en inskickad blankett två veckor innan utbetalning kan ske, en begäran om utbetalning helt enkelt.
  • Kattdamen
    Linda 468 skrev 2012-06-04 11:00:52 följande:
    Vad är skillnaden?
    Enligt FK:s hemsida finns inget som ens heter aktivitetsersättning?
    Det finns aktivitetsstöd och utvecklingsersättning. Båda dessa kräver en inskickad blankett två veckor innan utbetalning kan ske, en begäran om utbetalning helt enkelt.
    www.forsakringskassan.se/privatpers/funktionsnedsattning/aktivitetsersattning

Du har missat lite.
    En kopp te, tack.
  • Lindha B

Altivitetsstöd har jag delvis och det stämmer att man mäste fylla i och skicka in en blankett för att få utbetalningen.

Svar på tråden en fråga om aktivitetsersättning