• Pinky81

Bild på första stadiet Vattkoppor

Hej!

En undran... Finns det ngn som har en bild, alternativt bra kan beskriva hur en vattkoppa ser ut från början?!?!?!

Jag har sett fullt utslagna vattkoppor men aldrig hur de ser ut från början och nu undrar jag om min dotter har fått vattkoppor!
    (Det går på fsk...)

Än så länge kliar hon inget, verkar totalt oberörd och har ingen feber eller ngt annat symtom.

Såg 5 små små rosa röda prickar (ej upphöjda) på bröstet nu när vi skulle klä på oss inför fsk dagen!    

Vi är hemma idag för säkerhets skull då jag är ledig i vilket fall och väntar på att Lillebror ska komma till världen, å som jag fattat det är det ingen fara med vattkoppor så länge han är i magen.... 

• Svar på tråden Bild på första stadiet Vattkoppor
  • Butterflie

Vissa barn får inte klåda eller feber utav sina..
    För 2årsen så hade mina flickor vattenkoppor, min ena hade 8st på hela kroppen å var pigg å alert..
    De började som små röda prickar, nästan som om hon blivit biten av nåt kryp typ. Hon fick sin första på halsen, De blev variga några dagar efter och höll i sig i 1v ca..
    Min andra flicka fick veckan efter sen och hon hade precis överallt, hur många som helst å de kliade plus att hon fick feber och var allmänt dålig, för hennes del så var de variga och kom nya hela tiden under 2v..

vattenkoppor smittar inte spå länge de e torra har ja för mig, så även om din dotter har röda fläckar så e det ingenting som smittar just nu.

• Sossiq

Om jag minns rätt började dom som röda platta och sen växer sig till blåsor.

Svar på tråden Bild på första stadiet Vattkoppor