• antiitna

Vad är det jag har egentligen?

Har sedan 4 månader tillbaka haft flickvän.
    Sedan tre månader tillbaka drygt har jag och även hon då och då haft problem med våra underliv.
    Det började med att jag fick utslag runt ollonet och utslag ''innanför huden'' ovanför penis, alltså som små bölder innanför huden. Hon tyckte det såg ut som svamp och hade även hon lite känningar av att hon kanske hade fått det.
    Köpte då receptfritt pevaryl som vi behandlade oss med. Hjälpte inte och efter ett par veckor gick jag till vårdcentralen då det blev värre och värre.
    Blev väldigt dåligt behandlad där, de i princip bara fnös åt en och sa att jag skulle sluta raka mitt underliv, att det var det som var problemet.
    Nåväl har sedan dess varit på vårdcentral/sjukhus 4-5 ggr utan att ha blivit ordentligt bemött.
    Har nu inte varit hos någon läkare på två månader men problemen kvarstår och är nu väldigt problematiska.
    Jag har sår precis under ollonet, innanför förhuden som ser ut som att någon snittat mig med en liten kniv runt om. Har extremt torr hud längs halva utsidan av penis. Ibland klåda och får väldig smärta när vi har sex.
    Min flickvän har inga direkta symptom längre på något alls.
    Vad har jag???

mvh

• Svar på tråden Vad är det jag har egentligen?
  • antiitna

Kanske borde lägga till också att jag har blivit testad för alla sorters könssjukdomar förutom syfilis.
    Och även min flickvän.
    Har även haft vad som ser ut som flytningar från det här såren. En grynig vit massa som inte luktar gott.

• Anonym (oh)
    antiitna skrev 2012-05-31 12:24:51 följande:
    Kanske borde lägga till också att jag har blivit testad för alla sorters könssjukdomar förutom syfilis.
    Och även min flickvän.
    Har även haft vad som ser ut som flytningar från det här såren. En grynig vit massa som inte luktar gott.

Ouch - det smärtar mig att läsa om vilka problem du haft Rynkar på näsan du har ej vart iväg hos nån EXPERT eller ? Menar då alltså inte vanliga vårdcentraler, utan t.ex. urologmottagning eller vuxenklinik ?
    Vårdcentralen och allmänvården kan oftast inte göra ett skit åt t.ex. svamp - de vet för lite och är inte tillräckligt kompetenta. För att få hjälp måste man gå till nån som kan sånt där - och jag tycker verkligen du borde kolla upp var du kan få hjälp - för det låter ej som om dina problem kommer gå över av sig själva! Obestämd

Bor du i sthlm så kanske RFSU-kliniken kan hjälpa dig med problemen! Du borde även kunna söka privatvård direkt på telefon till någon urologmottagning. 

Det LÅTER som om det är svamp du har btw ... och för att bli av med det räcker inte pevarylsalva när det är illa. Om det verkligen är svamp behöver du troligtvis tablettbehandling för att bli kvitt besvären       
  • Anonym

Säger som ovanstående... Det låter som svamp...jag och min sambo har haft de problemen men dock ej riktigt lika långvarigt.

• Frankk

Tror inte det är någon könssjukdom. Inte heller svamp. Har din flickvän några symtom? Om svamp så borde din flickvän också få symtom. Låter som du har en infektion/inflammation pga av sår som inte riktigt lyckas läka. Har haft sådär själv i perioder. Svårläkt, man irriterar ju såret varjegång man ligger, pinkar, duschar osv. Tyvärr är nog enda botemedlet avhållsamhet i kanske minst 1månad. Kanske använda någon salva också mot torrheten.

Svar på tråden Vad är det jag har egentligen?