• Pluttisen

5 månader och förkyld

Min son blir 5månader nästa vecka och han har blivit förkyld och den blir värre och värre, alltså han har blivit mer snorig och han hostar ibland, hostar förmodligen för att det blir slem i halsen eller nått, hostan kommer mer o mer för varje dag hörs de som, imorse hostade han flera gånger pga slem

Hur tar man hand om en 5 månaders bebis med förkylning? jag ger honom saltvatten nässpray men de hjälper inte så mycket precis och så ser jag till att han har strumper o byxor på sig samt body/tröja. har extra kudde i sängen men han glider ju ner och förflyttar sig under natten så de hjälper ju inte så mycket heller.

• Svar på tråden 5 månader och förkyld
  • Tårtmor

Ge koksaltlösning och så använd en sån nässug för att få bort snoret och ta väl hand om bebis. De brukar vilja vara nära när de mår dåligt.

• hjärtedun

är han täppt i näsan så ge nezeril,dock inte mer än vad anvisningarna säger! Koksaltlösning kan du ge hur ofta som helst! Men framförallt använd nässug,helt fantastisk!! Visst är det jobbigt när våra små inte mår bra...tror vår lille kille på 4 månader redan har haft 3-4 förkylningar + en öroninflammation! Inget vidare... Hoppas din lille kryar på sig fort!!

• ttomten

Det finns nezeril till spädbarn, det hjälper mer än koksaltlösning.

Svar på tråden 5 månader och förkyld