Jag har haft HP i 4 år och då jag var tvungen att köpa ny dator i mars så fick det självklart bli en HP igen, Min gamla dators moderkort fick fnatt, jag blev less och ville ha en ny dator då min gamla hade blivit rejält utsliten.. Min gamla dator har fått ett nytt hem hos min svåger och fungerar fortfarande bra efter min sambo gick igenom datorn och återställde hela datorn.
Det jag upplevt som positivt med HP är att deras support är väldigt bra. Har varit i kontakt med dem då min sambo lekt lite väl konstiga lekar med min dator och datorn beteede sig underligt. (min sambo är duktig på datorer, men ibland så blir det fel då han laborerar).
Batteritiden har varit bra. Min gamla dator räckte på bussen till skolan (och lite till), och dit var det 12 mil. Min nuvarande har längre batteritid.
Min HP var rätt så billig, 6500 kr. Då fick jag 600 GB hårddisk, 6 GB Ram och ett fristående grafikkort (1 GB minne), om jag skulle få för mig att spela.
Den enda nackdelen jag märker är att jag inte kommer överens med styrplattan (använder aldrig mus). Zomningsfunktionen kommer jag åt varje gång jag ska scrolla (och man scrollar med två fingrar, jag föredrara att göra det med ett).