• talia

Träna med förkylning?

Ja, hur gör ni? Är så pepp med min löpträning sedan några månader tillbaka och så blir jag förkyld... Trååååk! Ont i halsen idag, ingen feber märk väl, tog en pyttetur på 3 km och allt kändes bra. Om man bara kör typ 5 km (springer normalt ca 3 mil/v)... Får sån ångest av att inte träna. Promenera går ju också men det är inte riktigt samma grej.

• Svar på tråden Träna med förkylning?
  • Gladskit

Så länge jag inte har feber och det inte sitter i halsen så tränar jag ändå. Kanske inte lika hårt som vanligt men jag gör det i alla fall. Är det på gränsen så brukar träningen faktiskt antingen trigga igång förkylningen så att de bryter ut ordentligt eller så känner jag mig frisk dagen efter

• toccata
    Gladskit skrev 2012-06-01 08:41:40 följande:

Så länge jag inte har feber och det inte sitter i halsen så tränar jag ändå. Kanske inte lika hårt som vanligt men jag gör det i alla fall. Är det på gränsen så brukar träningen faktiskt antingen trigga igång förkylningen så att de bryter ut ordentligt eller så känner jag mig frisk dagen efter

Feber - aldrig träning. Har två kompisar som hamnat på hjärtintensiven på det sättet.

Halsont - aldrig träning.

Lätt förkylning - lättare träning, kanske inte så konditionsbaserat och inte högpulsträning.

Så skulle jag göra.     
Svar på tråden Träna med förkylning?