• Anonym

Hur gör ni för att få orgasm vid samlag? Spänner, trycker, slappnar av?

Som rubriken lyder.
    Spänner ni slidmusklerna, kniper och slappnar av, trycker/pushar ifrån eller bara slappnar av helt?

• Svar på tråden Hur gör ni för att få orgasm vid samlag? Spänner, trycker, slappnar av?
  • Anonym

Suck... individuellt borde det vara. Prova dig fram om nu klitorisorgasmen vid smek- eller oralsex inte duger.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-01 01:14:57 följande:
    Suck... individuellt borde det vara. Prova dig fram om nu klitorisorgasmen vid smek- eller oralsex inte duger.
    Förlåt, men jag fattar inte vart du vill komma?
    Jag undrar bara hur andra gör.
    Jag kommer genom stimulans på klitoris men vill gärna kunna komma vid penetration.
    Det är väldigt nära men sen kommer det någon form av spärr som inte vill släppa.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-01 01:17:46 följande:
    Jag kommer genom stimulans på klitoris men vill gärna kunna komma vid penetration.
    Det är väldigt nära men sen kommer det någon form av spärr som inte vill släppa.

De flesta kvinnor kommer INTE vid penetration.
  • Anonym (42år gift)

Jag kniper och mot juckar det är sååå skönt
    kommer alltid när han och jag juckar
    Samtidigt har jag fått för mig att dra lite uppåt  min mus med handen
    mot magen men rör inte klitoris utan övan --

hoppas du förstår mig lite svårt att förklara hihiFlört   

• glad i livet

Var så avslappnad mentalt som det går, dvs tänk bara på nuet.

Det är lättare att komma vid penetration om man hittat g-punkten eller andra spännande områden inuti. Stimuleras de områdena så är det lättare att komma. Känns ungefär som när man får klittan smekt då.
  • Anonym

Följer inget mönster. Varken kniper eller spänner något. Mer slappnar av och rör höfterna tills jag hittar det skönaste läget och "möter" min mans kropp när den stöter mot min. Kommer garanterat alltid vid varje penetrerande samlag.

• Anonym (Elle)
    Är oxå nyfiken för det är precis så som du skriver för mig med... att det är så nära men en spärr som gör att det inte går hela vägen... frustrerande...

Har funkat en gång med dildo och då har jag ibland tryckt på som om när man ska kissa lite fram och tillbaka... men det känns som en klitorisorgasm fastän att jag inte rörde klitoris alls...? Trodde det skulle kännas annorlunda och kanske att det skulle skvätta (fontänorgasm)...

Skulle väldigt gärna vilja komma via penetration med min sambo! :)
  • Doris87

Jag kan inte heller komma utan klitorisstimulans. Men brukar ligga på mage med benen ihop och sambon tränger in bakifrån då kan jag använda min hand på mig själv samtidigt, och det tar inte många minuter men skulle också vilja komma utan hjälp av handen..

• Anonym
    Anonym (Elle) skrev 2012-06-01 10:39:19 följande:
    Är oxå nyfiken för det är precis så som du skriver för mig med... att det är så nära men en spärr som gör att det inte går hela vägen... frustrerande...

Har funkat en gång med dildo och då har jag ibland tryckt på som om när man ska kissa lite fram och tillbaka... men det känns som en klitorisorgasm fastän att jag inte rörde klitoris alls...? Trodde det skulle kännas annorlunda och kanske att det skulle skvätta (fontänorgasm)...

Skulle väldigt gärna vilja komma via penetration med min sambo! :)
    En fråga, använder du någon typ av hormonellt preventivmedel?
  • Doris87
    Doris87 skrev 2012-06-01 10:46:12 följande:
    Jag kan inte heller komma utan klitorisstimulans. Men brukar ligga på mage med benen ihop och sambon tränger in bakifrån då kan jag använda min hand på mig själv samtidigt, och det tar inte många minuter men skulle också vilja komma utan hjälp av handen..

Glömde skriva att jag alltid spänner mig speciellt benen för att komma.
  • Anonym
    Doris87 skrev 2012-06-01 10:46:12 följande:
    Har du provat lägga en kudde eller liknande under höfterna så att rumpan putar upp mer, men ditt underliv ligger fortfarande tryckt mot något? Jag brukar göra så i den positionen och likadant i vanliga missionären, då kommer jag lättare
  • Anonym (Elle)
    Anonym skrev 2012-06-01 10:46:37 följande:
    En fråga, använder du någon typ av hormonellt preventivmedel?
    Njae, jag har gått på minipiller (cerazette) men slutade för tre veckor sedan ungefär, hur så?

Spänner oxå benen när jag ska komma... därför har jag svårare att komma på andra sätt där jag inte kan spänna ut benen... :-/
  • Anonym (Elle)
    Anonym skrev 2012-06-01 10:49:16 följande:
    Har du provat lägga en kudde eller liknande under höfterna så att rumpan putar upp mer, men ditt underliv ligger fortfarande tryckt mot något? Jag brukar göra så i den positionen och likadant i vanliga missionären, då kommer jag lättare
    Bra tips, måste jag testa! :)
  • Anonym
    Anonym (Elle) skrev 2012-06-01 10:51:55 följande:
    Njae, jag har gått på minipiller (cerazette) men slutade för tre veckor sedan ungefär, hur så?

Spänner oxå benen när jag ska komma... därför har jag svårare att komma på andra sätt där jag inte kan spänna ut benen... :-/
    Okej. jag brukade äta yasmine p-piller för flera år sen, hade aldrig kommit av vanlig penetration och det verkade helt omöjligt, hur mycket jag än försökte. Men ett par månader efter jag slutat med dom så kom jag för första gången av penetration och sedan dess kommer jag alltid av samlag. Kanske låter för bra för att vara sant, men det är verkligen så! Sen dess har jag bestämt för att aldrig mer använda mig av hormonella preventivmedel
  • Anonym (Elle)
    Anonym skrev 2012-06-01 10:58:04 följande:
    Okej. jag brukade äta yasmine p-piller för flera år sen, hade aldrig kommit av vanlig penetration och det verkade helt omöjligt, hur mycket jag än försökte. Men ett par månader efter jag slutat med dom så kom jag för första gången av penetration och sedan dess kommer jag alltid av samlag. Kanske låter för bra för att vara sant, men det är verkligen så! Sen dess har jag bestämt för att aldrig mer använda mig av hormonella preventivmedel
    Intressant, kanske är det så... får se om jag blir känsligare nu då när jag slutat... nog låter det för bra för att vara sant och jag skulle gärna vilja uppleva detsamma! :)
Svar på tråden Hur gör ni för att få orgasm vid samlag? Spänner, trycker, slappnar av?